4 lucruri esențiale pe care orice angajator trebuie să le știe despre recruiteri și rolul lor în companie

4 lucruri esențiale pe care orice angajator trebuie să le știe despre recruiteri și rolul lor în companie

În cei peste zece ani de experiență în recrutare de personal pentru organizații din diverse domenii de activitate, am constatat că există o reală diferență de imagine între cei care investesc într-un recruiter profesionist și cei care consideră că selecția CV-urilor și a candidaților pentru posturile vacante pe care le scot pe piață este o treabă atât de simplă, încât nu merită să dai prea mare importanță persoanei care se ocupă de asta.

Constatarea am făcut-o după ce, mult timp, m-am întrebat ce anume îi determină pe oameni să aleagă un angajator în detrimentul altuia, într-un context de piață în care grilele de salarizare sunt destul de apropiate pe segmente similare. Și, la un moment dat, am realizat că da, pentru specialiștii care caută un loc de muncă, recruiterul face diferența. El este ambasadorul companiei și influențează sensibil alegerile profesioniștilor. De aceea, este vital pentru imaginea unei companii să își angajeze înainte de toate un recruiter profesionist.

Ca argument în susținerea acestei convingeri, am întocmit o listă de patru argumente care demonstrează de ce un recruiter este un om cheie în orice organizație:

  1. Recruiterul este responsabil de prima interacțiune cu organizația. El este asimilat ca principalul promotor, din interior, al brandului de angajator. Fie că vorbim despre un recruiter intern, fie că vorbim de recruiteri din cadrul unei agenții de recrutare, recruiterul este una dintre principalele resurse de comunicare și de marketing. El este cel validat să reprezinte organizația în relația incipientă cu candidații.
  2. Recruiterul este cel care le insuflă candidaților entuziasmul și dorința de a face parte din organizație. Dacă lui îi lipsesc, atunci nu va avea ce transmite. Pe termen lung, acest aspect afectează grav compania. Dacă aceasta este cunoscută la scară largă pentru serviciile sau produsele sale, un recruiter lipsit de profesionalism poate strica imaginea într-atât, încât într-un final să se pună la îndoială inclusiv calitatea serviciilor sau ale produselor organizației respective. Un recruiter demotivat și plictisit nu va reuși decât să dezamăgească toți candidații buni și să afecteze profund brandul companiei pe care o reprezintă.
  3. Un recruiter bun, care înțelege rolul pe care îl joacă în poziția în care se află, poate contribui semnificativ la afirmarea organizației în piață, în cazul în care vorbim despre o companie nouă sau de servicii și produse noi. Insuflând încredere, promovând entuziast cultura organizațională și echipa din care face parte, recruiterul devine o unealtă de marketing care nu ar trebui neglijată de către niciun angajator.
  4. Recruiterul nu ajută o companie doar prin contribuția sa la ocuparea unor posturi vacante, ci promovează cultura și climatul unei organizații, vinde investiția companiei în oamenii pe care și-i alege ca parteneri și care, la rândul lor, o aleg să îi reprezinte, prin prisma experienței și a percepției personale.

Așadar, sfatul meu pentru toți angajatorii este ca, data viitoare când mai fac recrutări de personal, să se gândească de două ori înainte de a desemna ambasadorul companiei în relația cu cei care vor să își pună experiența, timpul și profesionalismul în slujba lor dintr-un post pe care vor să îl ocupe.

0
Strategii utile în medierea conflictelor din compa...

Postari Asemanatoare

 

Comentarii

Doar utilizatorii inregistrati pot adauga comentarii la articolele din site! Inregistreaza-te sau daca ai deja un cont Autentifica-te
In acest moment articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care scrie unul!

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://www.site4all.ro/