Am nevoie sau nu...

Am nevoie sau nu...

Zilele trecute am participat la un curs de promovare. Acolo, am intalnit oameni cu profesii diferite, un amalgam frumos de meserii: magicieni, marketeri, oameni de vanzari, coach, traineri, antreprenori si nu numai. In prima zi am facut cunostinta. Atunci cand a venit randul meu, o parte din colegi si-au exprimat nemultumirea, s-au mai bine zis dezaprobarea ca exista si un astfel de domeniu.

Surpriza frumoasa a fost in pauzele cursului, o parte din colegi au venit si mi-au pus cateva intrebari:

  • Am deschis sau vreau sa imi deschid o firma in domeniul... ce trebuie sa fac din punct de vedere sanatatii si securitatii in munca (SSM) si prevenirii incendiilor (PSI)?
  • Ce trebuie sa contina dosarul SSM si PSI?
  • Unde as putea gasi informatii mai ample despre aceste domenii, in afara de legislatie?
  • Ce trebuie sa fac atunci cand angajez pe cineva?

Am inteles ca sunt destul de multi si cei care au astfel de intrebari, nu inteleg de ce sunt utile acele dosare, acele instruiri si in final de ce trebuie sa plateasca o suma de bani unei firme cu un astfel de domeniu de activitate.

De ce?

Pentru ca accidente de munca si incendii se intampla. Stau marturie rapoartele pentru anul 2016 publicate in luna mai 2017 de catre:

  1. Inspectia Muncii, in ceea ce priveste accidentele de munca: au fost 4916 accidentati din care 225 accidentati mortal si 647 accidente de traseu.
  2. IGSU din care reiese ca 31% din incendiile inregistrate pe parcursul anului s-au produs in sedii de firme si birouri si au fost inregistrate 140 de victime din care 25 decedati.

Ce poti face?

Sunt cativa pasi pe care ar trebui sa-i faci, daca ai sau iti deschizi o firma, indiferent de domeniul de activitate.

Acestia sunt:

  1. Evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire a lucratorilor;
  2. Evaluarea riscului de incendiu;
  3. Intocmirea planului de actiune in caz de incendiu;
  4. Instruirea periodica a angajatilor tai;
  5. Verificari periodice ale: instalatiei electrice, mijloacelor de stingere a incendiilor si a echipamentelor de munca.

Cum ar fi?

Accidentele se intampla, nu le poti preveni. Dar prin organizarea unui sistem de prevenire a incendiilor si protectie a muncii poti obtine cateva avantaje:

  1. Reducerea costurilor - un accident de munca sau un incendiu poate insemna costuri pentru ingrijirile medicale, ore de lucru platite pentru cineva care nu va produce rezultate pentru compania ta, chiar posibile litigii sau amenzile destul de mari din aceste domenii;
  2. Poti reduce absenteismul - un incendiu, accident sau boala profesionala provoaca, in primul rand, incapacitatea temporara de munca.

La final, permite-mi te rog, o intrebare: Tu ce faci pentru angajatii tai?

3
Acte necesare in dosarul SSM
Cum previi si ce este de facut in cazul unui incen...

Postari Asemanatoare

 

Comentarii

Doar utilizatorii inregistrati pot adauga comentarii la articolele din site! Inregistreaza-te sau daca ai deja un cont Autentifica-te
In acest moment articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care scrie unul!