Analiză de Risc la Securitate Fizică. Riscul rezidual, etape si principii

Analiza de Risc la Securitate Fizica

Etapele managementului riscului includ:

  • Alocați și urmăriți acțiunile corective, dacă este necesar, pentru a reduce riscul rezidual la un nivel acceptabil;
  • Monitorizați continuu poziția de securitate;

O evaluare de risc la securitatea fizica este o procedură de estimare a riscului pentru pierderile din cauza amenințărilor manifestate. Procedura determină mai întâi nivelul de vulnerabilitate al unui activ prin identificarea și evaluarea efectului contramăsurilor la fața locului.

Nivelul de vulnerabilitate al unui activ la populația amenințată este determinat exclusiv de contramăsuri [controale/ garanții] care se află la momentul efectuării analizei de risc la securitate fizica.

Apoi, informații detaliate despre activ sunt folosite pentru a determina semnificația vulnerabilităților activului. Aceasta include modul în care activul este (sau va fi) utilizat, nivelurile de sensibilitate a datelor, criticitatea misiunii, interconectivitatea etc. În final, impactul negativ [pierderile așteptate] asupra activului este estimat prin examinarea diverselor combinații de amenințări și zonele de vulnerabilitate.

Cuvintele evidențiate în paragrafele de mai sus evidențiază termenii mai importanți asociați analizei riscurilor de securitate. Adică, activele, amenințările, vulnerabilitatea, contramăsurile și pierderie așteptate. Dacă înțelegeți cum se leagă aceste "lucruri" diferite, veți înțelege rațiunea care stă la baza analizei riscurilor de securitate.

De unde știm ce pierderi potențiale ar putea fi dacă nu facem o analiză? Ar trebui să ne petrecem timpul și banii pentru a pune în aplicare una sau mai multe contramăsuri dacă amenințările manifestate sunt improbabile?

Analiza riscului de securitate definește mediul actual și face acțiunile corective recomandate dacă riscul rezidual este inacceptabil. Evaluarea riscurilor este o parte vitală a oricărui program de securitate și gestionare a riscurilor. Procesul de analiză a riscurilor ar trebui să fie realizate cu suficientă regularitate pentru a se asigura că abordarea fiecărei agenții în ceea ce privește gestionarea riscurilor este un răspuns realist la riscurile actuale asociate activelor sale de informare. Managementul trebuie apoi să decidă dacă să accepte riscul rezidual sau să implementeze acțiunile recomandate.

Credeți sau nu, faceți una sau mai multe analize de risc în fiecare zi din viața voastră! De fiecare dată când traversați strada sau trageți pe autostradă, faceți o analiză a amenințărilor, a vulnerabilităților și a contramăsurilor la fața locului. Puneti una sau mai multe contramăsuri suplimentare în loc, și analizati riscul din nou.

Principiile securității și sănătății în muncă pe plan intern și pe plan european

Printre principiile care caracterizează activitatea de securitate și sănătate în muncă, se evidențiază următoarele: 

  • securitatea și sănătatea în muncă - problemă de interes general;
  • legătura indisolubila între dreptul la muncă și sănătatea și securitatea în muncă;
  • integrarea securitătii și sănătății în procesele de muncă;
  • caracterul preventiv al asigurării sănătății și securității în muncă;
  • realizarea măsurișpr de sănătate și securitate în muncă;

Securitatea și sănătatea în muncă - problemă de interes general

Constituția, prin art. 41 alin. 2, consacră dreptul la protecție socială și la măsurile de securitate și de igienă. De asemenea, art. 3 din Legea 319/2006 ne arată că prevederile acestei legi se aplică în toate sectoarele de activitate, atât publice cât și private, angajatorilor și lucrătorilor. Și în Directiva cadru 89/391/C.E.E. este specificat că aceasta se aplică tuturor sectoarelor de activitate, atât publice, cât și private, cu excepția anumitor activități ale serviciilor publice, cum ar fi forțele armate, poliția, sau alte servicii de protecție civilă.

Putem observa astfel că statul este cel care reglementează sistemul de securitate si sanatate in munca și impune obligații în acest sens în sarcina angajatorilor, organelor cu atribuții în domeniu, salariaților și altor partcipanți la procesele de muncă. Statul creează de asemenea și organe specializate, în special inspecția muncii, cu atribuții în urmărirea modului în care se respectă aplicarea normelor de securitate și sănătate în muncă.

Astfel, activitatea de securitate și sănătate în muncă nu poate fi lăsată la latitudinea angajatorilor sau salariaților, ea nu poate face parte din negocieri individuale sau colective. Statul realizează controlul acestei activități, fiind reglementată în toate domeniile vieții economice și sociale.
0
Management-ul informatiilor, proceduri... Analiză ...
Analiză de Risc la Securitate Fizică

Postari Asemanatoare

 

Comentarii

Doar utilizatorii inregistrati pot adauga comentarii la articolele din site! Inregistreaza-te sau daca ai deja un cont Autentifica-te
In acest moment articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care scrie unul!