Antreprenorul este persoana care doreste sa isi puna in aplicare propriile idei, pasiuni. A-ti deschide o firma este primul pas, si dupa mine cel mai usor. Dupa ce au "iesit actele", ca antreprenor ai cateva resposabilitati inca de la primul punct de lucru sau primul angajat.
In acest articol nu voi vorbi despre toate responsabilitatile unui antreprenor, ci ma voi opri la cele 2 domenii in care prestam servicii: securitate si sanatate in munca (protectia muncii de altadata) - pe scurt SSM si prevenirea si stingerea incendiilor - PSI.
Aceste servicii pentru multi antreprenori sunt un fleac, o nimica toata sau si mai grav o carticica in care semnam din cand in cand. Pentru altii este teama de amenzile pe care le pot primi in cazul in care ar putea sa le primeasca in urma vizitelor de la ITM sau ISU.
In realitate, ele reprezinta:
Pe scurt SSM si PSI, pot sa iti aduca cateva avantaje, cum ar fi:
Pentru ca accidente de munca si incendii se intampla. Stau marturie rapoartele pentru anul 2018 publicate de catre:
Organizarea activitatilor in SSM si PSI este determinata, in principal de 2 factori: numarul de angajati si tipul de activitati desfasurate.
Pentru societatile in care sunt mai putin de 9 angajati, legea ofera posibilitatea angajatorilor de a-si asuma atributiile in domeniu, insa trebuie sa indeplineasca cumulativ cateva conditii, conform art. 16 din HG 1425/2006.
Pentru societatile in care isi desfasoara activitatea mai mult de 9 angajati, legea prevede conditii clare in care se desfasoara aceasta activitate, conform art. 17-19 din HG 1425/2006.
Toate societatile care au cel putin punct de lucru, conform L 307/2006 si OMAI 163/2007, vor lua in calcul caracteristicile cladirilor, cum ar fi: inaltime, suprafata, activitate si numarul de persoane ce se pot afla la un moment dat in locatie.
Indiferent de situatia in care te afli, sunt cativa pasi de facut:
Toti acesti pasi se vor transforma in documente si masuri ce trebuie duse la indeplinire.
Stiu, din experienta, ca aceste domenii sunt stufoase si informatiile le gasesti prin mai multe legi si hotarari de guvern sau ordine emise de diverse entitati si nu mai ai timp sa cauti care de unde vine.
Pentru a veni in intampinarea celor ce isi doresc sa isi asume aceste responsabilitati sau sa verifice (de ce nu?) daca au dosarul complet, prin abonarea la newsletter ofer cadou un check list cu documente si masuri in ambele domenii. Click aici.
Nu uita: Pune-ți toate actele in regula si implementeaza un sistem de preventie pe linie SSM si PSI. Astfel, poti evita un eveniment nedorit: accidentul de munca sau un "simplu" incendiu ce poate insemna chiar falimentul firmei.
La final, permite-mi te rog, o intrebare: Tu ce faci pentru angajatii tai?
Dana Gelea - Inspector SSM
By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://www.site4all.ro/
Pentru a va oferi cea mai buna experienta online acest site utilizeaza cookie-uri.
Prin utilizarea site-ului nostru, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor noastre.
Despre Cookie Sunt de acord