De ce sa dai banii pe programe educationale?

De ce să dai banii pe programe educaționale?

Multi antreprenori se intreaba care e cea mai buna solutie pentru ei: sa testeze dand cu capul sau sa plateasca pe cineva de la care sa invete macar lucrurile de baza pentru un business stabil.

E usor la inceput sa-ti sacrifici timpul si sa compensezi lipsa experientei sau activitati pe care ar trebui sa le preia un angajat, insa cat timp poti sacrifica? Mai mult de 8 ore/ zi inseamna timp furat de la "relatie sau familie", de la relaxarea ta, de la timp pentru studiu si socializare, de la hobby-uri, etc. Ajungi sa te obisnuiesti, ajungi sa-ti para normal sa muncesti peste 10 ore/zi si zona ta de confort se schimba total. Cand esti acasa, mintea iti este tot la diverse lucruri legate de afacere si te deranjeaza cand cei dragi iti atrag atentia sa faci ceva si pentru ei, sa faci lucruri de rutina pentru gospodarie sau sa-ti vizitezi rudele. Simti ca aceste lucruri iti irosesc timpul pe care teoretic l-ai fructifica in afacere.

Unde este realitatea? Care este scopul tau de fapt?

Raspunsul la aceste intrebari este complex si e posibil sa nu ai nici cea mai mica idee. Tocmai acesta este un motiv pentru care permanent e necesar sa investesti in autocunoastere, dezvoltarea ta personala si profesionala. Vei lua anumite decizii cu impact de zeci sau sute de mii de euro, oare esti pregatit psihic si emotional sa rezisti riscurilor aferente?

Uite cateva exemple:

1. Un antreprenor de 26 de ani din Bucuresti si-a facut singur un plan de afacere pentru deschiderea unui magazin. A estimat o investitie necesara de 30.000 euro si s-a dus la banca sa ia un credit, a garantat creditul cu garsoniera bunicilor. Inainte cu 3 zile sa semneze contractul de credit, a mers la un curs de analiza de business si stabilirea preturilor. Si-a dat seama rapid ca planul lui de afacere era gandit eronat si de fapt investitia de care avea nevoie era de 48.000 euro. In afara de fonduri proprii de 2500 euro, nu avea nici o alta sursa de bani. Avea de luat o decizie: semneaza contractul de credit, risca sa piarda garsoniera bunicilor si incepe afacerea cu resurse insuficiente sau renunta la idea sa de afacere pentru moment. Ce credeti ca a ales?

2. Dupa dezvoltarea unei afaceri in domeniul productiei textile timp de 6 ani, cele 2 asociate care o detineau se confruntau cu scaderea numarului de clienti noi, desi bugetul alocat promovarii nu suferise modificari. Activitatea de promovare era externalizata unei agentii de marketing in totalitate. Una dintre asociate a decis sa-si delege rolul de director de calitate pe productie in cadrul afacerii si sa se concentreze pe dezvoltarea business-ului la nivel national. A facut mai multe cursuri de time management si analiza de business, insa nu gasea cauza scaderii numarului de clienti noi. A decis sa urmeze un program de educatie antreprenoriala in care un modul se adresa marketingului online si PR-ului. Dupa o singura zi a putut sa evalueze strategia pe care o avea agentia de marketing si si-a dat seama ca bugetul lor de marketing nu era folosit pe canalul potrivit astfel incat mesajul sa ajunga la clientul lor ideal. A presupus ca agentia isi actualizeaza permanent strategia conform schimbarilor economice si trendurilor de marketing. Un antreprenor are nevoie sa cunoasca bazele si mecanismele unei strategii de marketing pentru a intelege ce fel de oferta si contract semneaza cu o agentie de publicitate. Regreta ca nu a investit mai devreme timp si bani in acest tip de curs.

3. Dupa 15 ani in care un antreprenor din Bucuresti a dezvoltat mai multe magazine de electronice, cu vanzare catre B2B in proportie de 70%, se confrunta cu o epuizare fizica deoarece muncea peste 12h/zi si tinea locul a cel putin 3 angajati, foarte greu putand sa angajeze. Domeniul ales pentru afacerea sa a fost un vis din copilarie. Un prieten l-a adus la o sesiune a Programului "Rezist sa fiu Antreprenor?!" si a inteles ca in acelasi ritm nu mai poate continua si pentru prima data in 15 ani si-a vazut obiectiv si detasat emotional afacerea. Ulterior a decis sa-si pregateasca afacerea pentru vanzare. De ce? Pentru ca analizand financiar nu se mai putea dezvolta si competitia il acaparase. Inca nu era momentul critic, asa ca avea la dispozitie un an sa obtina o vanzare avantajoasa.

Cele mai multe persoane merg la medic doar cand au o urgenta. Si in business cei mai multi antreprenori ajung sa se educe sau sa discute cu un consultant cand au o situatie urgenta, fie cash flow negativ, fie lipsa clientilor, fie probleme legate de angajati sau chiar executari bancare.

In concluzie, merita fiecare ban investit in educatie antreprenoriala si dezvoltare personala, pentru a putea gestiona afaceri de sute sau milioane de euro, unde fiecare decizie are un impact major.

Iti permiti sa risti atat de mult si sa nu investesti in tine? Ce suma din castigul tau lunar se duce in educatie?

Cu drag!
Corina Stratulat

2
Ciclul energetic de 9 ani
Simt ca viata MEA e un HAOS. Mai am vreo sansa?

Postari Asemanatoare

 

Comentarii

Doar utilizatorii inregistrati pot adauga comentarii la articolele din site! Inregistreaza-te sau daca ai deja un cont Autentifica-te
In acest moment articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care scrie unul!