Povestea McDonald’s - sistematizarea și marketing-ul perfect

Povestea McDonald’s - sistematizarea și marketing-ul perfect

Astăzi este cel mai mare lanț de fast-food din lume, dar nu a fost mereu așa. McDonald's a pornit de la o simplă idee a doi frați care avea să crească cu ajutorul lui Ray Kroc.

Născut în 1902 din părinți imigranți cehoslovaci, Ray Kroc a crescut de la vânzătorul de pahare de carton și muzician anonim de jazz la unul dintre cei mai importanți oameni ai secolului al XX-lea. Acesta a transformat McDonald's în cel mai faimos și de succes restaurant fast-food din lume.

În 1954, la vârsta de 52 de ani, Kroc vindea în toată America mixere multifuncționale, când a ajuns în orașul San Bernardino, California, unde a dat peste micul magazin de hamburgeri al lui Richard și Maurice.

Ideea acestui mic restaurant era simplă. Se serveau doar puține lucruri: hamburgeri, cartofi prăjiți, băuturi răcoritoare și milkshake-uri. Cei doi frați care dețineau la vremea respectivă McDonald's au devenit clienții principali ai lui Kroc în momentul în care au cumpărat mai multe mixere.

Kroc, fiind curios de ce micul restaurant cumpără atât de multe mixere, a început să analizeze ceea ce făcea McDonald's. Plăcându-i ceea ce a văzut, acesta sugerează celor doi frați să-și extindă afacerea. Ei au întrebat cum ar putea face acest lucru, iar el și-a oferit serviciile sale și a devenit agentul național McDonald's. Așa au început să ia amploare micile restaurante cu arcade galbene strălucitoare.

Cum a reușit restaurantul să aibă succes în toată lumea?

În micul restaurant al lui Richard și Maurice, totul era sistematizat. Carnea se frigea nici mai mult, nici mai puțin decât trebuia, cartofii la fel, iar ceea ce a făcut ca această afacere să aibe succes a fost faptul că mâncarea era servită aproape instant.

Totul era sistematizat, fiecare angajat știind exact ce trebuie făcut pentru ca totul să iasă perfect. Nu se puneau mai mult de două felii de castravete într-un haburger, iar sosul de roșii trebuia pus fix cât să nu curgă dintre cele două jumătăți de chiflă.

Kroc, care era un om al vânzărilor și al marketingului a văzut un potențial imens în sistematizarea acestui proces și a început să îmbunătățească sistemul.

Perspectiva lui Kroc de a standardiza procedurile de gătit și de servire a însemnat că toate procesele au devenit eficiente și ușor de învățat de către oricine, chiar și de angajații noi și necalificați.

Pentru povestea detalită, puteți viziona filmul "The Founder"

Unde vreau să ajung este faptul că o afacere trebuie sistematizată din mai multe puncte de vedere.

Sistematizarea strategiei organizatorice se referă la crearea de posturi cu responsabilități fixe. Fiecare angajat trebuie să știe exact ce are de făcut.

Sistematizarea strategiei de management se referă la pașii care trebuiesc parcurși iar și iar în cazul departamentului managerial.

Pe lângă acestea mai există sistematizarea strategiei de personal, sistematizarea strategiei sistemelor șisistematizarea strategiei de marketing.

Pentru a afla în detaliu ceea ce înseamnă fiecare și cum se pot aplica acestea în afacerea ta, cartea "Mitul întreprinzătorului" este cel mai bun manual.

Dacă ai citit "Mitul întreprinzătorului" sau ai văzut filmul "The Founder", care este părerea ta despre acestea?

1
9 exemple de reclame pe Facebook pe care dorești s...
Când postez pe Social Media?

Postari Asemanatoare

 

Comentarii

Doar utilizatorii inregistrati pot adauga comentarii la articolele din site! Inregistreaza-te sau daca ai deja un cont Autentifica-te
In acest moment articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care scrie unul!