Schimbare sau adaptare? Ce vor consumatorii romani in vreme de criza si cum pot sa raspunda antreprenorii

Schimbare sau adaptare? Ce vor consumatorii romani in vreme de criza si cum pot sa raspunda antreprenorii

Sloganul acestor zile "Salveaza viata - Pastreaza distanta" a oferit consumatorilor romani ocazia, de altfel putin dorita, de a-si regandi anumite obiceiuri de consum. S-a dovedit ca distantarea fizica si sociala poate sa produca o stimulare a imaginatiei, dar nu tocmai pozitiva, iar un anumit grad de incertitudine poate sa afecteze starea emotionala in general. Sub acest aspect si comportamentul consumatorilor romani s-a modificat, in raport cu orice tip de achizitii, fie ca este vorba despre alimente de baza, medicamente, servicii sau stiri TV si alte canale media.

Un studiu desfasurat de Unlock Research, o companie autohtona de cercetare de piata, referitor la "schimbari de perceptii si comportament" ale consumatorului roman, dupa primele doua saptamani de distantare socială din luna martie (perioada 14-17 martie), a formulat concluzii cel putin previzibile, dar nu mai putin utile.

Astfel, viata a trei sferturi dintre respondenti s-a schimbat total sau aproape total, iar jumatate dintre acestia sunt ingrijorati in legatura cu situatia financiara. Romanii au inteles in proportie de 80% ca trebuie sa iasa mai rar din casa si atunci principalele destinatii au fost supermarketul si farmacia, iar produsele dezinfectante si cele pentru igiena personala si a locuintei au fost cumparate in cantitati sporite. S-a constatat o creștere semnificativa a comenzilor online si a platii cu card.

In paralel, studiul Kantar C19 Monitor a pus in evidenta dorinta consumatorilor romani ca brandurile sa puna accentul pe dezvoltarea calitatii relatiei cu clientii, in conditiile sporirii comertului online. Publicitatea corecta si autentica care sa sprijine consumatorul in luarea deciziilor, a fost mentionata cel mai adesea.

Una dintre concluziile de baza ale studiului a fost aceea ca romanii vor ca marile branduri sa le ofere siguranta si securitate, prin tot ceea ce intreprind acum si in viitor. Consumatorii romani sunt preocupati de calitatea produselor si de preturile acestora. In acelasi timp, consumatorii au devenit constienti ca perioada pe care o traversam va avea un impact major si pe termen lung asupra volumului de achizitii, avand in vedere masurile de austeritate financiara care se aplica intregii economii.

De asemenea, consumatorii romani isi doresc ca marile branduri, indiferent de profil, sa se implice social in perioada de criza, iar aceasta implicare sa fie concreta, transparenta si bine promovata.

Pentru antreprenori, recomandarea de baza este sa nu se izoleze in niciuna dintre deciziile care privesc viitorul afacerii. Sa nu se rupa de context, pentru ca nu sunt singuri, iar brandul, produsele sau serviciile, in general, sa nu iasa din atentia consumatorilor fideli. Afacerile mici si mijlocii pot sa se replieze si sa-si orienteze volumul de productie, in perspectiva revenirii intregii societati la ceea ce analistii economici numesc "standard de normalitate".

Strabatem vremuri unice prin aceea ca majoritatea nu am traversat ceva similar. Cu toate acestea, acum 10 ani, economia Romaniei rezona negativ cu criza economica mondiala. O mare parte dintre antreprenorii de azi au reusit sa faca fata acelor ani. Acum exista experienta si specialisti capabili sa ofere consultanta necesara.

1
Teama de expunere in branding personal
Re-adaptare, re-inventare, re-orientare

Postari Asemanatoare

 

Comentarii

Doar utilizatorii inregistrati pot adauga comentarii la articolele din site! Inregistreaza-te sau daca ai deja un cont Autentifica-te
In acest moment articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care scrie unul!

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://www.site4all.ro/