Scopul evaluării riscurilor de stres legate de muncă

Scopul evaluării riscurilor de stres legate de muncă

Stresul este în general definit ca un dezechilibru perceput între cerințele pe care le fac oamenii și resursele lor sau capacitatea de a face față acestor solicitări. Deși experiența stresului poate apărea în primul rând psihologic, stresul afectează, de asemenea, sănătatea fizică a oamenilor. 

Stresul nu este o boală, dar expunerea prelungita la aceasta poate reduce eficacitatea la locul de muncă și poate provoca probleme de sănătate. Simptomele stresului în cadrul organizațiilor pot duce la absenteismul crescut, la fluctuația mare a personalului, la problemele disciplinare, la violența și hărțuirea psihologică, la scăderea productivității, precum și la atenția redusă, greșelile și accidentele. 

Factorii, atât în ​​interiorul cât și în afara locului de muncă, pot influența sănătatea lucrătorilor. Conditiile de lucru pot afecta personal medical și a lucrătorilor echilibrul dintre viața profesională, dar expunerile și activități în afara muncii, cum ar fi probleme financiare, modul de viață nesănătos, poate afecta, de asemenea, lucrătorilor de sănătate, și performanța la locul de muncă. Prin urmare, nu toate manifestările de stres la locul de muncă pot fi considerate stres legate de muncă și datorită multiplelor sale cauze, stresul este considerat a fi un fenomen complex. 

Cu toate acestea, dovezile științifice acumulate pe parcursul ultimelor trei decenii privind studiul stresului sugerează în mod clar că trăsăturile slabe de muncă, cum ar fi solicitările constante de muncă înalte, termenele limită strânse, hărțuirea șiun stil de conducere nesuportat, sunt susceptibile de a provoca sentimentul stresului la lucrători. În mod legal, toți angajatorii au o datorie generală de a asigura securitatea și sănătatea lucrătorilor. 

Evaluarea riscului la securitate fizica, trebuie sa fie asigurata de catre angajator pentru a evita diversele neplaceri. 

Evaluarea riscului este primul pas spre o gestionare reușită a riscurilor. După finalizarea evaluării riscurilor, trebuie luate măsuri preventive în ordinea priorității, implicând lucrătorii și reprezentanții acestora în acest proces. Angajații vor putea să își aducă cunoștințele, experiența și înțelegerea activității. Ei vor înțelege exact modul în care se desfășoară activitatea și o vor privi dintr-o perspectivă diferită de managerul sau supraveghetorul lor. Pentru a decide ce acțiuni trebuie să întreprindă, organizațiile pot organiza grupuri de focus cu un eșantion de lucrători sau pot solicita managerilor de linie să discute cele mai bune soluții în timpul întâlnirilor cu angajații. Cheia prevenirii stresului constă în organizarea și gestionarea muncii și măsurile eficiente de prevenire a stresului asociat muncii.

Pericole psihosociale

  1. Conținutul de locuri de muncă​ - Lipsa varietății sau ciclurilor scurte de muncă, munca fragmentată sau lipsită de sens, subutilizarea abilităților, incertitudinea ridicată, expunerea continuă la clienți dificili, pacienți, elevi etc.
  2. Volumul de lucru și ritmul de lucru​ - Supraîncărcarea muncii sau prea puțină muncă, ritmul mașinilor, niveluri ridicate de presiune temporală, în permanență supuse termenelor limită​;
  3. Program de lucru​ - Schimb de lucru, schimburi de noapte, planuri de lucru inflexibile, ore neprevăzute, ore lungi sau nesociabile​;
  4. Control​ - Participarea redusă la luarea deciziilor, lipsa controlului asupra volumului de muncă, ritmul de stimulare, lucrul la schimburi etc.
  5. Mediu și echipament - Disponibilitatea inadecvată a echipamentului, adecvarea sau întreținerea; condiții slabe de mediu, cum ar fi lipsa spațiului, iluminarea slabă, zgomotul excesiv​;
  6. Cultura și funcția organizațională- Comunicare necorespunzătoare, nivel scăzut de sprijin pentru rezolvarea problemelor și dezvoltare personală, suport redus de conducere; lipsa de definire sau de intelegere a obiectivelor organizatorice​;
  7. Rol în organizare  - Rolul ambiguității, rolul conflictului și responsabilitatea pentru oameni​;
  8. Dezvoltarea carierei - Stagnarea carierei și incertitudinea, sub-promovarea sau supra-promovarea, salariul slab, insecuritatea locurilor de muncă, valoarea socială scăzută a muncii​;
  9. Interfață de lucru la domiciliu - Cerințe conflictuale de muncă și de acasă, sprijin redus la domiciliu, probleme legate de ambii parteneri care se află în forța de muncă (carieră dublă)
0
Evaluatorul de risc la securitatea fizică
Conceptele importante în managementul riscului. Ev...

Postari Asemanatoare

 

Comentarii

Doar utilizatorii inregistrati pot adauga comentarii la articolele din site! Inregistreaza-te sau daca ai deja un cont Autentifica-te
In acest moment articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care scrie unul!

Pentru a va oferi cea mai buna experienta online acest site utilizeaza cookie-uri.

Prin utilizarea site-ului nostru, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor noastre.

Despre Cookie Sunt de acord