Vrei să vinzi pe Amazon? Iată ce trebuie să știi

Vrei să vinzi pe Amazon? Iată ce trebuie să știi

Știi cine este prima persoană/firmă care a ajuns la o avere/ capitalizare bursieră de peste 200 de miliarde de dolari ? Nu este Bill Gates, nu este Mark Zuckerberg, nici Warren Buffet și nici Donald Trump, oricât ar fi el de președinte al Statelor Unite ale Americii. Jeff Bezos este norocosul, și asta datorită succesului fulminant al Amazon. Amazon care este astăzi cel mai mare marketplace, cel mai mare magazin online și chiar cel mai mare magazin de orice fel din lume, mai mare decât orice lanț de magazine fizice (Carrefour, Kaufland, Walmart etc.).

Amazon a început să prindă și în România acum 5 - 6 ani, când fenomenul dropshippingului i-a luat pe sus pe antreprenorii de la noi. Și e ușor de înțeles de ce dacă ne uităm la câți clienți și câți vânzători avem acolo:

  • Clienții - se estimează că în prezent peste 200 de milioane de persoane accesează Amazon în fiecare lună.
  • Vânzătorii (sellerii) - pe Amazon vând în prezent peste 5 milioane de persoane fizice/firme.

Cunosc români care s-au îmbogățit din vânzarea pe Amazon și alții care au pierdut foarte mulți bani. Odată cu COVID-ul și închiderea fabricilor chineze care furnizau marea majoritate a produselor vândute în system dropshipping mania acestei tehnici de vânzare s-a mai potolit, și e bine așa. Unii începuseră să vândă pielea ursului din pădure, exagerând rentabilitatea acestui magazin online și e bine că piața s-a mai calmat. Asta nu înseamnă că vânzarea pe Amazon nu mai poate să fie rentabilă. De aceea ți-am pregătit acest mini-ghid despre Amazon, fără bullshit, fără exagerări, fără să încerc să-ți vând o nouă formula magică de dropshipping. Doar informații clare, concrete și folositoare. Citește-l ca să-ți dai seama dacă ai avea resursele necesare ca să vinzi pe Amazon și dacă ar fi profitabil pentru tine.

Cine poate vinde pe Amazon?

De principiu, orice persoană poate vinde pe Amazon. Ai nevoie doar să te înregistrezi ca persoană fizică autorizată, sau să-ți deschizi o firmă. Preferabil să ai un S.R.L., pe care îl poți deschide ori în țara ta, ori în țara unde dorești să vinzi. Cei mai mulți români care vând pe Amazon o fac pentru piața din US, dar Amazon este prezent și în țările din Vestul Europei, deci ai putea să vinzi și în Franța, Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord sau în Germania.

Vei avea de asemenea nevoie de un contabil care să-ți administreze documentele financiare. Probabil ai putea face și tu acest lucru, însă dacă nu ești contabil de meserie, sunt șanse mari să pierzi din vedere anumite proceduri financiare. Și nu recomand să îți asumi riscuri când vine vorba de autoritățile fiscale, indiferent de statul către care vei plăti taxele. Mai ales dacă vorbim de cifre mari. Și crede-mă, nu vrei să ai de-a face cu IRS-ul (fiscul american) :)

De ce buget am nevoie ca să vând pe Amazon?

Unul dintre avantajele mari pe care ți le oferă Amazon este că nu ai nevoie de un capital foarte mare pentru a te lansa. Poți porni cu doar câteva mii de dolari. Teoretic poți să te lansezi și cu 2500-3000$, însă este recomandat să ai disponibil pentru investit minim 5000$. Asta pentru a-ți asigura un stoc continuu de produse disponibile la vânzare, și pentru a putea investi în promovarea acestora pe Amazon. Ca și pe Google, la Amazon poți plăti pentru a-ți fi afișat produsul vândut printre primele rezultate de căutare în funcție de anumiți termeni (keywords) și va fi probabil nevoie să investești în asta, mai ales la început, atunci când nu ai o poziție organică bună.

Ce produse nu se pot vinde pe Amazon?

Pe Amazon, cel mai mare magazine din lume, poți să găsești aproape orice. Sunt însă și câteva categorii de produse interzise la comercializare: alcool, animale vii, produse din categoria Fine Art, vehicule motorizate, care necesită înmatriculare, anumite produse din material lemnos, monezi și alte elemente valutare, suplimente alimentare, droguri, explozibili, arme, mâncăruri și băuturi și altele.

Pentru marea majoritate a acestor categorii există excepții, însă ele sunt foarte strict reglementate. Eu îți recomand să eviți, pe cât posibil, să eviți produsele din categoria de mai sus, chiar dacă crezi că poți obține o derogare. E posibil să ai mare bătaie de cap cu validarea produselor tale și să ai problem atunci când adaugi produse noi sau când schimbi descrierile. Pentru lista completă a produselor interzise la vânzare, precum și excepțiile, poți accesa https://sellercentral.amazon.com/gp/help/external/200164330

Unde găsesc potențiali furnizori și cum iau legătura cu ei?

Principalii producători/furnizori se găsesc în China. În ultima vreme au apărut din ce în ce mai multe fabrici și în India, țară care reprezintă acum o alternativă viabilă, mai ales de când cu conflictul comercial între China și Statele Unite. Pe de altă parte nimeni nu te împiedică să produci tu însuți în România, sau să găsești furnizori de aici, ori din orice altă țară, și să vinzi pe Amazon în Statele Unite J

Majoritatea celor care vând pe Amazon găsesc unul sau mai multe produse în principal pe site-ul Alibaba.com. Fă-ți cercetarea, fă-ți calculele de rentabilitate, vezi dacă prețul de cumpărare și prețul de vânzare îți permite să fii profitabil și alege produsul sau produsele dorite. După ce ai decis asupra produsului comercializat, vei contacta mai mulți ofertanți cerându-le detalii specifice despre produs, oferte de preț, condiții de livrare, mostre etc.

Bun, deci ai căutat pe Alibaba sau pe alte platforme, și găsit un produs care arată promițator. Ai contactat fabricanții, ai discutat cu aceștia și ai decis să mergi mai departe cu unul singur. Urmează să semnați contractul și să achiți avansul (în funcție de condițiile negociate). Ei fie vor începe să producă marfa (în cazul unui produs personalizat pentru tine), fie vor livra direct din stoc.

Partea bună la vânzarea pe Amazon e că tu nu trebuie să te ocupi de depozitat și livrat bunurile. Fabricantul și Amazon se ocupă de tot: producție, transport din China în Statele Unite, depozitare în depozitele Amazon, transportul coletului la domiciliul clientului. Tot ce-ți revine de făcut este să te asiguri că ai mereu produse disponibile la vânzare, creând shipmenturi și oferind furnizorilor informațiile necesare livrării.

Cum promovezi produsele pe Amazon?

Există câteva aspecte importante de care trebuie ținut cont dacă vrei să-ți crești vânzările.

  • În primul rând - trebuie să creezi niște poze profesioniste produsului tău, și în acest sens este foarte recomandat să apelezi la fotografi experimentați. Imaginea de profil de exemplu reprezintă primul contact al clientului cu produsul tău, și nu vrei să fii neglijent legat de acest aspect.
  • Descrierea produsului - o descriere bună ajută atât clientul să găsească rapid informațiile pe care le caută, dar contribuie foarte mult și la ranking-ul atribuit de Amazon, adică la poziția pe care va fi afișat acesta pe pagina de căutare. Mulți încă nu știu asta, dar se poate face optimizare SEO și pentru Amazon - Amazon SEO. Prin asta încerci, la fel ca în cazul SEO-ului clasic, să apari pe prima poziție atunci când cineva face o căutare relevantă pentru tine. Doar că acum căutarea se face pe Google, nu pe Amazon.
  • Campaniile PPC - Amazon oferă posibilitatea de a investi în PPC direct pe platforma lor. Pentru a face acest lucru trebuie să ai un buget de promovare și să înveți să setezi/optimizezi campaniile. Deși poate părea dificil la început, cu timpul și informația potrivită se poate învăța relativ repede.

Vânzarea pe Amazon poate fi ideea de afacerea potrivită pentru tine din mai multe considerente. Investiția mică, ușurința implementării, faptul că poți face asta în timp ce ai un job full-time sau rapiditatea recuperării investiției sunt factori care determină din ce în ce mai multe persoane să încerce această idee. Și cum multe magazine tind să se mute către online, nu este deloc prea târziu să începi chiar acum.

Dacă ți s-a părut util articolul te rog să scrii în comentarii, împreună cu orice alte întrebări pe care le-ai putea avea, și voi reveni cu mai multe detalii în scurt timp.

5
Cum definești o strategie de Social Media?
Lipsa conținutului de calitate în limba română - o...

Postari Asemanatoare

 

Comentarii

Doar utilizatorii inregistrati pot adauga comentarii la articolele din site! Inregistreaza-te sau daca ai deja un cont Autentifica-te
In acest moment articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care scrie unul!

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://www.site4all.ro/