De ce trebuie sa castigam increderea clientilor?

De multe ori, majoritatea managerilor investesc sume enorme pentru a aduce clienti noi afacerilor pe care le conduc, dar nu realizeaza ca a pastra un client este mai ieftin decat a aduce unul nou, iar acest aspect are si o cifra: costa de 5 ori mai mult sa aduci un client nou, decat sa pastrezi unul existent. Mai mult decat atat, exista o tendinta a cumparatorilor, de care poate nu v-ati dat seama, dar vi se intampla si voua, ca si clienti. Cu cat esti mai fidel unui magazin sau brand, cu atat faci cumparaturi mai multe in viitorul indepartat; odata cu trecerea timpului ajugi sa cresti suma investita in brandul preferat. Iata un motiv pentru care e mai important sa castigam fidelitatea cumparatorilor nostri decat sa aducem clienti noi care aduc venituri mai mici la inceput.

Un alt studiu mi-a atras atentia la un moment dat legat de importanta pe care o are castigarea increderii a doar 5% din clientii deja existenti care poate genera pana la 25% o crestere a vanzarilor, desigur si in functie de tipul afacerii conduse. Un aspect deloc de neglijat daca transformam procentele in bani castigati. Voua v-ar conveni sa pierdeti 25% din salariu?

E nevoie de o strategie noua in a aborda clientul. Nu mai este loc in piata pentru replica: iata ce iti putem oferi! – este cazul sa schimbam pagina si sa acceptam ca oamenii sunt suprasaturati de oferte, e cazul sa aflam ceea ce isi doresc clientii, sa cautam beneficii de care au nevoie si care ii vor convinge sa faca afaceri cu noi. Consumatorii vor avea intotdeauna nemultumiri si mai ales asteptari, de aceea este in avantajul afacerii sa stim ce sa le oferim. Daca nu stiti ce vor clientii vostri, intrebati-i. O puteti face prin email, telefonic sau chiar prin sondaj in magazin. Aflati-le dorintele si nemultumirile si veti avea un atu in fata concurentei.

Un alt sfat pe care vi-l dau, este sa scapati de clientii nemultumiti. In niciun caz nu veti renunta la ei, ci ii veti castiga. Un client nemultumit in piata poate cauza mari probleme unui bussines, de aceea este foarte important sa il recastigati. In momentul in care vine si se plange de anumite servicii, inseamna ca ii pasa, iar asta e primul vostru avantaj, inca nu l-ati scapat. Incercati sa fiti empatici si sa il intelegeti, ba chiar lasati orgoliul deoparte daca credeti ca undeva clientul se inseala. Este mai bine sa compensati aceste nemultumiri decat sa-l lasati sa plece, mai ales acum in plina folosire a retelelor de social-media.

Desi exista si sansa ca toate aceste sfaturi sa le aplicati deja, mai poate exista o mica problema. Chiar daca va doriti ca toate serviciile voastre sa fie de buna calitate, este posibil ca regulile si dorintele voastre sa nu fie aplicate. Se intampla adeseori ca angajatii sa nu tina cont de ele, si pe buna dreptate, nu e afacerea lor si singura motivatie pentru care vin la munca sunt banii. Din pacate, multi nu se simt suficient de motivati sa faca mai mult decat le cere fisa postului iar daca zambetul nu este una din cerintele acesteia, nici ei nu se vor simti obligati sa aibe o atitudine pozitiva in fata clientilor. Cel mai important este sa aveti parte de angajati ce nu se simt obligati sa faca astfel de gesturi, iar daca nu stiti ce tip de angajati aveti, puteti afla cu o mica cercetare ce nu va afecta bugetul.

Puteti realiza un mistery shopper, un asa zis client misterios care nu va face decat sa analizeze tot ce se intampla in magazinul vostru, de la modul in care sunt intampinati clientii inca de la intrare, pana la eventualele zambete pe care orice client obisnuit le-ar astepta.

Ca ultim sfat pe care vi l-as da, ar fi sa va cunoasteti clientii. Incercati sa faceti o analiza si sa vedeti cine cumpara de la voi. Ce varsta auclientii vostri, cu ce se ocupa, au o familie numeroasa?. In acest fel veti gasi un mod mai simplu de a-i pastra, cunoscundu-le obiceiurile ajungeti sa cunoasteti ceea ce i-ar atrage catre afacerea voastra. Nu are sens sa apelati la cele mai de succes strategii, daca acestea nu se potrivesc cu profilul clientilor vostri. Daca un loc de joaca pentru copii le este necesar, atunci asta trebuie sa aveti!

Sa aveti succes si …multi clienti!

Locatie (Harta)

Strada Amurgului 63, Popești-Leordeni 077160, Romania
Evalueaza articolul:
9
Cum sa alegi o franciza?
Marca inregistrata – informatie disponibila in eco...

Postari Asemanatoare

 

Comentarii

Nici un comentariu. Fii primul care trimite unul
Esti deja inregistrat? Autentifica-te aici
Vizitator
Vineri, 18 August 2017

Imagine Captcha

BLOGGERI RECENTI

Ranada Construct
31 postare(postari)
Econograf.ro
28 postare(postari)
West Rent a Car
15 postare(postari)
Adrian Ulmeanu
14 postare(postari)
Seven Colours
13 postare(postari)
Mihai Tomovici
10 postare(postari)
Plastic Top Activ
5 postare(postari)
Ignat Maria Agurita
5 postare(postari)
Attitude Events
4 postare(postari)
Family Road
4 postare(postari)

CELE MAI VOTATE ARTICOLE

Site4All
30 Iunie 2017
Mă gândesc că este posibil să tot primești oferte „miraculoase", care promit să-ți promoveze afacerea în mediul online.Iar apoi, după ce apelezi la respectivele servicii, să îți fi...
Evalueaza:
27
1608 vizualizari
Adrian Ulmeanu
04 August 2016
Cunoașteți oameni care se plâng mereu că nu au timp și nu au bani?Nu este greu să îi recunoașteți: sunt acei oameni care sunt într-o agitație continuă, mereu în alertă, mereu foart...
Evalueaza:
18
21157 vizualizari
Econograf.ro
07 August 2016
Oricine are nevoie de un website poate face o cautare simpla pe Google si gaseste milioane de rezultate, mai exact 6 milioane de rezultate pe care Google le-a considerat relevante ...
Evalueaza:
17
19917 vizualizari
Acest website foloseste cookie-uri pentru a furniza vizitatorilor o experienta mult mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor si interesului fiecaruia.
"Cookie"-urile au rolul de a facilita accesul si livrarea serviciilor folosite de utilizator de internet, precum personalizarea anumitor setari (limba, tara, preturi afisate in moneda nationala).