Greselile unui proaspat antreprenor. Partea II

In articolul precedent legat de greselile unui proaspat antreprenor am oferit 6 greseli pe care majoritatea proaspetilor antreprenori le fac atunci cand isi deschid un business. Vom continua aceasta serie de 6 cu alte cateva care sper ca va vor face mai atentie atunci cand vorbiti de afacerea voastra.

Cu cat gasim mai multi doritori sa isi deschida o afacere, cu atat mai mult vom gasi persoane care cauta un parteneriat cu vreun prieten sau un apropiat. Asta se intampla atunci cand nu ai posibilitatea financiara sa deschizi businessul dorit sau atunci cand crezi ca de unul singur nu te-ai descurca. Desi nu este nimic rau in a cauta un asociat, este de dorit daca nu chiar absolut necesar sa faceti si un acord prin care stabiliti clar ce se intampla in cazul in care unul dintre voi va dori sa plece. Trebuie sa luati in considerare ca unii oameni cauta rezultate mai rapid, altii vor sa sedimenteze pana a a trece la un alt nivel, de aceea va fi inevitabil ca parteneriatul sa fie rupt la un moment dat. Puteti sa va ganditi chiar si la momentul in care unul dintre voi va dori sa se pensioneze, daca sunteti mai optimisti si va ganditi ca se va ajunge la acel nivel, tocmai de aceea sa stiti ce se intampla cu fiecare este absolut necesar, indiferent ca va e prieten, ruda sau apropiat.

Trecand peste sfatul de mai sus, amintiti-va intotdeauna sa fiti recunoscatori cu clientii fideli, pentru ca ei sunt cei care vor duce vestea unei bune colaborari mai departe. In momentul in care vor constientiza adevarata calitate a serviciilor voastra, va fi inevitabil sa nu imprastie vorba mai departe. Atentie insa, la fel se intampla si cu serviciile de proasta calitate, si indiferent cat ii veti recompensa pe cei care au o parerea proasta despre aceste servicii, indiferent cat veti incerca sa le schimbati impresia despre voi, nu veti reusi, sau daca o veti face, va fi foarte greu si de durata. Ganditi-va inainte de a inaugura micul vostru magazin sau birou de consultanta, ori ceea ce credeti ca vi se potriveste mai bine, si stabiliti dinainte care este modul in care veti aborda clientii si pana unde trebuie sa mergeti cu bunavointa, fara a da inapoi in niciun moment.

Pastrand directia sfatului anterior va spun ca modul in care este promovata afacerea voastra trebuie sa reflecte tipul clientilor vostri. Daca serviciile prestate va aduc clienti seriosi, atunci ar trebui ca promovarea voastra sa fie tot serioasa, in caz contrar puteti opta pentru o nota mai haioasa in prezentarea afacerii. Marketingul pentru care veti opta va fi ca o carte de vizita, asadar trebuie sa reflecte clar ceea ce faceti, altfel, peisajul in care va prezentati nu se va potrivi cu ceea ce faceti.

Ca totul sa mearga bine, nu faceti acte de caritate. Daca ati convenit un pret cu clientul, atunci acela sa fie. Daca se intampla sa modificati ulterior contractul de prestari servicii, atunci trebuie sa reveniti si asupra pretului. Ca sa fie totul clar, daca ati convenit un pret pentru 10 ore de munca si totusi procedura a durat 12 ore, atunci trebuiesc achitate orele lucrate, nu cele convenite. Aceste lucruri trebuiesc discutate inca de la inceput, altfel veti ajunge sa facturati in minus orele lucrate. Nu uitati ca timpul inseamna bani, pentru toata lumea, unii ii castiga, altii ii pierd.

Nu incercati sa vindeti lucruri despre care nu stiti cum functioneaza. Nu de putine ori am ajuns in magazine in care am cerut explicatii pentru modul de functionare al unui aparat iar personalul a fost nevoit sa citeasca pe cutie pentru a-mi raspunde. Asta poate face oricine, iar daca un client ajunge in magazinul vostru si va pune intrebari, inseamna ca are nevoie de un expert, altfel s-ar fi multumit doar cu textul de pe eticheta sau de pe cutie. Numai asa puteti arata ca sunteti adevarat profesionisti!

In final dar nu ca ultim sfat, va spun sa nu uitati ca oamenii nu parasesc companiile sau afacerile voastre, ci parasesc managementul. Este valabil atat pentru angajati, cat si pentru clienti. Veti pierde angajatii daca acestia simt ca nu sunt ascultati, iar clientii vor evita serviciile sau produsele voastre daca vor considera ca sunt de proasta calitate, iar calitatea este o reflexie a managementului.

Locatie (Harta)

Strada Amurgului 63, Popești-Leordeni 077160, România
Evalueaza articolul:
5
Cum sa reactionezi cand pierzi clienti
Greselile unui proaspat antreprenor. Partea I

Postari Asemanatoare

 

Comentarii

Nici un comentariu. Fii primul care trimite unul
Esti deja inregistrat? Autentifica-te aici
Vizitator
Vineri, 18 August 2017

Imagine Captcha

BLOGGERI RECENTI

Ranada Construct
31 postare(postari)
Econograf.ro
28 postare(postari)
West Rent a Car
15 postare(postari)
Adrian Ulmeanu
14 postare(postari)
Seven Colours
13 postare(postari)
Mihai Tomovici
10 postare(postari)
Plastic Top Activ
5 postare(postari)
Ignat Maria Agurita
5 postare(postari)
Family Road
4 postare(postari)
Catalina Dragan
3 postare(postari)

CELE MAI VOTATE ARTICOLE

Site4All
30 Iunie 2017
Mă gândesc că este posibil să tot primești oferte „miraculoase", care promit să-ți promoveze afacerea în mediul online.Iar apoi, după ce apelezi la respectivele servicii, să îți fi...
Evalueaza:
25
1585 vizualizari
Adrian Ulmeanu
04 August 2016
Cunoașteți oameni care se plâng mereu că nu au timp și nu au bani?Nu este greu să îi recunoașteți: sunt acei oameni care sunt într-o agitație continuă, mereu în alertă, mereu foart...
Evalueaza:
18
21114 vizualizari
Econograf.ro
07 August 2016
Oricine are nevoie de un website poate face o cautare simpla pe Google si gaseste milioane de rezultate, mai exact 6 milioane de rezultate pe care Google le-a considerat relevante ...
Evalueaza:
17
19887 vizualizari
Acest website foloseste cookie-uri pentru a furniza vizitatorilor o experienta mult mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor si interesului fiecaruia.
"Cookie"-urile au rolul de a facilita accesul si livrarea serviciilor folosite de utilizator de internet, precum personalizarea anumitor setari (limba, tara, preturi afisate in moneda nationala).