Cum sa-ti testezi ideile in afaceri si drumul spre succes?

Este de la sine inteles ca in momentul in care vrei sa pui in practica o idee de afacere, trebuie sa iti asumi si riscul de a da esua in punerea la punct a planului, sau mai exact de a intelege ca ideea a fost una mai putin buna. Totusi, daca esti dispus sa renunti la ceea ce poate ai invatat in scoala la cursurile despre afaceri sau poate la ceea ce ai citit in majoritatea cartilor de business care prezinta succesul, atunci poti continua sa citesti acest articol.

In ceea ce urmeaza voi aborda punerea in practica a ideilor de afaceri intr-un mod mai neconventional. In primul rand, daca vrei sa pornesti o afacere, gandeste-te sa fie profitabila, gandeste-te la bani si la ceea ce poti face cu ei. Sunt sigur ca in multe carti ai citit ca este bine mai intai sa faci un studiu, sa nu arunci cu banii in ceva ce poate nu va avea succes. Ei bine, in acest caz, incearca sa investesti banii direct in directia care crezi ca iti va aduce bani. Nu-i investi pe toti ci pastreaza un sfert pentru angajati si pentru resursele de care ai nevoie, iar daca vrei intr-adevar sa "masori" piata, nu aloca mai mult de 10% din suma totala pe care o ai.

Al doilea sfat pe care ti-l dau, este poate mai important decat primul, prin prisma faptului ca vei avea de castigat daca vei esua. Cum vine asta? Este simplu: sunt persoane care investesc, si investesc, fac asta un an, doi, cinci sau poate chiar zece ani din viata lor, in speranta ca la un moment dat va porni totul de la sine. Ei bine nu face asta prea mult timp pentru ca vrei ajunge sa investesti toti banii si toate resursele pe care le ai, pentru ca mai apoi sa te chinui de doua-trei ori mai mult pentru a recupera. Cand vezi ca nu iti merge cum trebuie, opreste-te, aici sta castigul tau, in puterea de a lua decizia corecta cand vezi ca nu se poate si mai ales cand vezi ca nu e chiar cum ai visat. Sunt oameni care au facut din asta un stil de viata, si chiar le-a mers. Au avut mai multe idei pe care le-au pus in practica, au infiintat cate o firma pentru fiecare, si din 20 de idei pe care le-au avut, jumatate au esuat, un sfert au stat pe linia de plutire, iar restul au adus milioane. Daca simti ca ai sange de antreprenor, atunci nu trebuie sa iti fie frica sa pui punct si sa o iei de la capat, la un moment dat va merge asa cum ti-ai dorit.

Pentru a ajunge sus, cateodata e nevoie sa mai si ocolesti, pentru ca pana la Balea Lac, drumul nu e drept, oricat de mult ai vrea sa eviti ocolisurile. Nu spun asta degeaba, pentru ca mai devreme iti spuneam ca e bine sa investesti mai mult in resurse si mai putin in personal. Ei bine, daca ai ajuns sa obtii profit si sa scapi de probleme, atunci e cazul sa modificam din nou balanta si sa aloci mai multi bani angajatilor si mai putin pe resurse. In acest moment deja devii cunoscut iar clientii vor fi indreptati mai mult pe calitatea serviciilor decat pe cantitatea resurselor oferite. Tot in aceasta etapa este bine sa cresti si nivelul alocat cercetarilor si testarii pietei, pentru a fi la curent cu ceea ce vor clientii. Acum, balanta ar trebui sa arate in felul urmator: un sfert pe cercetare, jumatate pe investitia in personal si un sfert pe cresterea profitului.

Desi drumul asta poate fi lung, nu neaparat anevoios, este necesar sa faceti aceste ocoluri si sa va jucati cu procentele de care va spunea. Tot in acelasi timp este necesar sa aveti si ceva teluri catre care sa tindeti, astfel va va fi mai usor sa ajungeti sus. Chiar si asa, cand drumul este mai lung este posibil sa aveti sansa sa dati peste alte idei care sa va indrume mai departe in cariera de antreprenor, altele decat cele care v-ar fi iesit in cale in momentul in care drumul ar fi fost scurt. Desi nu imi place neaparat sa cred ca ceea ce ajunge sus o va lua inapoi in jos, daca drumul pana la succes este mai lung, dar presarat cu idei si posibilitati de orice fel, atunci e o placere sa te indrepti catre succes cu posibilitatea de a invata in acelasi timp cum sa faci sa ramai in top.

In incheiere si cu o ultima analogie, nu va imaginati ca veti ajunge sus rapid si fara repercursiuni. Afacerile sunt ca schiatul. Nu poti sa-ti pui schiurile in picioare si sa iti dai drumul pe partie in linie dreapta pana jos, pentru ca desi vei ajunge repede, nu vei ajunge intreg. De aceea recomand ca acest zig zag pe care l-am aratat mai sus sa fie facut neaparat, iar din cand in cand chiar sa incetiniti ritmul de ascensiune, pentru a permite ca bazele sa se aseze si sa formeze o structura solida.

Locatie (Harta)

Strada Amurgului 63, Popești-Leordeni 077160, România
Evalueaza articolul:
6
Cum sa iti motivezi angajatii
Cum sa reactionezi cand pierzi clienti

Postari Asemanatoare

 

Comentarii

Nici un comentariu. Fii primul care trimite unul
Esti deja inregistrat? Autentifica-te aici
Vizitator
Vineri, 18 August 2017

Imagine Captcha

BLOGGERI RECENTI

Ranada Construct
31 postare(postari)
Econograf.ro
28 postare(postari)
West Rent a Car
15 postare(postari)
Adrian Ulmeanu
14 postare(postari)
Seven Colours
13 postare(postari)
Mihai Tomovici
10 postare(postari)
Ignat Maria Agurita
5 postare(postari)
Plastic Top Activ
5 postare(postari)
Attitude Events
4 postare(postari)
Family Road
4 postare(postari)

CELE MAI VOTATE ARTICOLE

Site4All
30 Iunie 2017
Mă gândesc că este posibil să tot primești oferte „miraculoase", care promit să-ți promoveze afacerea în mediul online.Iar apoi, după ce apelezi la respectivele servicii, să îți fi...
Evalueaza:
27
1610 vizualizari
Adrian Ulmeanu
04 August 2016
Cunoașteți oameni care se plâng mereu că nu au timp și nu au bani?Nu este greu să îi recunoașteți: sunt acei oameni care sunt într-o agitație continuă, mereu în alertă, mereu foart...
Evalueaza:
18
21157 vizualizari
Econograf.ro
07 August 2016
Oricine are nevoie de un website poate face o cautare simpla pe Google si gaseste milioane de rezultate, mai exact 6 milioane de rezultate pe care Google le-a considerat relevante ...
Evalueaza:
17
19918 vizualizari
Acest website foloseste cookie-uri pentru a furniza vizitatorilor o experienta mult mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor si interesului fiecaruia.
"Cookie"-urile au rolul de a facilita accesul si livrarea serviciilor folosite de utilizator de internet, precum personalizarea anumitor setari (limba, tara, preturi afisate in moneda nationala).