Cum trebuie sa arate o sedinta de afaceri?

Cum trebuie sa arate o sedinta de afaceri?

Agenda unei sedinte de afaceri este cheia spre succes, care duce la o mai buna cunoastere a ceea ce trebuie pregatit si mai ales la o mai buna comunicare. De multe ori se intampla sa se discute de prea multe ori acelasi subiect, motiv pentru care o agenda pentru tinerea evidentei este mai mult decat bine-venita.

Stabilirea obiectivului este principalul aspect pe care trebuie sa il luati in calcul. 

Un obiectiv clar, in primul rand ca da tonul sedintei si elimina acele momente in care probabil va intrebati de unde sa incepeti, sau mai rau, cu ce sa incepeti? Pe langa faptul ca sedinta trebuie sa aiba obiectivul clar, trebuie mai ales sa fie masurabil, astfel incat la urmatoarea voastra sedinta sa puteti evalua cele discutate anterior si daca scopul sedintei a fost atins. Avand acest scop stabilit anterior, nu numai ca puteti scurta durata unei sedinte, dar puteti transmite catre participanti sa vina cu o lista de idei, un mic brainstorming pe care angajatii sau colegii vostri l-ar face inainte de sedinta, aspect care ar duce din nou la castigarea timpului.

Al doilea aspect care trebuie luat in calcul inaintea stabilirii unei sedinte, este chiar necesitatea de a avea o sedinta. Este important sau nu sa alocati timp sedintei? Trebuie sa luati in calcul daca timpul petrecut in cadrul sedintei nu este mai costisitor decat productia in sine pe care o aveti in cadrul afacerii voastre. Acest calcul il faceti simplu, prin suma banilor alocati salariilor pentru fiecare persoana care participa la sedinta, inmultit cu numarul de ore pe care l-ati alocat sedintei. Ulterior, ganditi-va daca nu cumva puteti gasi o metoda de a transforma sedinta intr-o discutie pe chat sau chiar pe Skype.

Un alt factor care aduce valoare sedintelor este sa invitati spre participare doar persoane care au un rol decisiv, care pot decide pe loc si care pot aduce argumente si contra-argumente, fara a pierde timp separat pentru obtinerea aprobarilor ulterior sedintei.

Pentru ca participantii sedintei sa ofere cele mai bune cunostinte pe care le au, este bine ca sedintele sa nu se desfasoare la inceputul saptamanii sau la sfarsit, evitati ziua de luni cand tot personalul este axat pe citirea emailului sau pe rezolvarea problemelor aparute in weekend, care in mod normal solicita o antentie sporita. La fel este de evitat si vinerea cand majoritatea angajatilor sunt obositi dupa o saptamana de munca iar randamentul este mai scazut, mai ales ca stiu ca weekendul este la cateva ore distanta iar atentia lor s-ar putea sa nu fie directionata catre ceea ce va intereseaza ca angajator. Alegeti una din zilele din mijlocul saptamanii si aveti mai multe sanse ca angajatii sa participe activ in gasirea ideilor utile si in luarea deciziilor.

Pastrati de asemenea un interval orar fix pentru sedinta, evitati sa intindeti discutiile peste programul alocat, altfel va veti lovi de lipsa de rabdare si de atentie pe care unii participanti o pot afisa. Cele mai productive sedinte incep la timp si se termina la timp. In cazul in care pe parcursul sedintelor observati ca nu va incadrati in timpul alocat, inseamna ca ceva nu merge bine si este cazul sa va uitati peste sfaturile de mai sus.

Tot pentru a eficientiza o sedinta este bine sa incepeti mai intai cu lucrurile cele mai importante. Ganditi-va ca sunt persoane care participa la sedinta si care pot fi intrerupte de situatii urgente, caz in care ar parasi discutiile. Incepand cu problemele importante veti avea mai multe sanse sa aveti parte de solutiile potrivite in cadrul sedintei.

Nu va abateti de la agenda, nu adaugati topicuri noi in cazul in care timpul nu va permite, finalizati sedinta atunci cand subiectele au fost terminate si puneti in practica ideile. Ba chiar este bine ca la sfarsit, in cazul in care timpul va permite, sa faceti o scurta prezentare a ceea ce s-a prezentat, notiunile principale si nu mai mult, astfel ca fiecare participant sa inteleaga care ii sunt noile obiectivele.

6
Cat de utila este o baza de date a firmelor din Ro...
Clientul este esential in afaceri

Postari Asemanatoare

 

Comentarii

Esti deja inregistrat? Autentifica-te aici
In acest moment articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care trimite unul!

DESPRE SITE4ALL

Site4All.ro este o platforma complexa, dar in acelasi timp usor de folosit, care ofera firmelor unelte valoroase de promovare, in timp ce utilizatorii beneficiaza de un portal accesibil care sa le ofere raspunsuri la nevoi. 
Aici vei gasi: Firme/ Afaceri/ Companii, Oferte, Evenimente, Articole, Discutii (Q&A).

Pentru a va oferi cea mai buna experienta online acest site utilizeaza cookie-uri.

Prin utilizarea site-ului nostru, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor noastre.

Despre Cookie Sunt de acord