Distrugatorii de… afaceri

Distrugatorii de… afaceri

Inainte de a va spune cine sunt si ce fac acesti distrugatori de afaceri, o sa va spun cateva idei.

Tensiunea este un lucru de nedorit, si aici vorbesc de cea arteriala, pentru ca netratata, va duce mai departe la lucruri mai grave. La fel este si colesterolul sau diabetul care va trage linie si la un moment dat atacul de cord isi va spune cuvantul. Nu este o lectie din manualele celor de la medicina, este doar un semnal de alarma care va spune ca exista lucruri care nu dor, dar care vor avea consecinte grave. Acestia sunt inamicii pe care nu ii simtim, dar care pot deveni letali. Asa este si in afaceri, exista in orice business un inamic de temut, de care s-ar putea sa nu stiti. Daca e doar unul, nu e asa de rau, dar ce se intampla atunci cand se raspandeste? Afacerea ta are de suferit.

Ce se intampla atunci cand tu, managerul firmei, intri intr-o sedinta alaturi de angajatii tai? Oamenii din echipa sunt suficient de puternici sa lupte pentru argumentele lor, sau obisnuiesc sa aibe o stare latenta de multumire? Ei bine, asta s-ar putea sa fie unul din semnele ca ceva nu este in regula.

Daca nu exista niciun conflict, nicio dezbatere sau nimeni nu contrargumenteaza, atunci este clar ca nu au o pasiune pentru ceea ce fac, iar lipsa unui conflict productiv nu trebuie sa te multumeasca si sa te tina deoparte crezand ca totul e bine, pentru ca se intampla exact contrariul. Un lider ar trebui sa isi incurajeze echipa sau personalul din subordine sa se angajeze in discutii si sa obtina ce-i mai bun din astfel de intalniri sau sedinte.

O alta masurare a productivitatii este aceea de a vedea ce procent din ultimii 2 ani de vanzari provine din inovatie, din lucrurile noi pe care compania ta le-a "copt". Daca este un procent mai mic de 30%, atunci e cazul sa iti doresti o reenergizare a echipei si a directiei catre care businessul tau se indreapta, pentru ca lipsa inovatiei, care nu trebuie sa fie un tel stabilit ci un necesar absolut, va trage in jos afacerea.

Lipsa inovatiei vine atat de la managerul de echipa, dar si de la echipa in sine, care a pierdut interes in dezvoltarea de noi idei. Tocmai de aceea, exista companii care aloca daca nu o zi pe saptamana, macar cateva ore pentru sedintele de brainstorming cu membrii echipei. Sedintele nu sunt singurele care sunt necesare, pe langa acestea sunt mult mai multe resurse de care trebuie sa tineti cont, sedintele necesita timp si spatiu pentru a ajunge la un proces inovator. Tot in acest sens, multi dintre cei care aloca resurse pentru inovatie stabilesc premii pe care sa le acorde unui singur membru al echipei sau de ce nu in cazul in care personalul lucreaza la randului lui in echipe, astfel incat cei angajati in gasirea si aducerea de idei noi sa fie si mai stimulati.

Pentru a acoperi si personalul care este in relatie directa cu clientul, trebuie sa ne intrebam de partea cui trebuie sa fie angajatul nostru: de partea firmei, sau de partea clientului? Desi un vechi proverb spunea "clientul nostru, stapanul nostru", este bine sa ne gandim cat de bine este sa mergem pe acest principiu, pentru ca sunt 2 directii pro si contra catre care ne-am putea indrepta. Pe de o parte, exista posibilitatea ca angajatul nostru care relationeaza direct cu clientul sa tina prea mult partea firmei iar atunci sa genereze un conflict intre el si client care cu siguranta nu este deloc binevenit imaginii afacerii noastre, iar daca ajungem in cealalta extreme in care angajatul tine prea mult partea clientului, sa producem in aceeasi masura o situatie nefavorabila. Dar daca v-ati gandi ca la un moment dat veti pierde un client, pentru simplu motiv ca "dincolo era mai ieftin"?

Ei bine, in acest caz, nici macar cel care relationeaza cu clientul nu puteti spune ca poarta o vina ca vanzarea s-a facut dupa pretul cel mai mic. Tocmai in acest caz, este bine sa gasiti o alta strategie care sa va faca sa aveti pretul cel mai mic, chiar daca numeric nu e asa, prin serviciile oferite. In cazul in care angajatul vostru creaza o legatura cu clientul iar serviciile sunt superioare multor magazine, atunci ati avea ceva ce sa adaugati in balanta iar angajatii vostrii vor ramane in continuare loiali magazinului dar si clientului prin modul in care isi expune serviciile.

Chiar si asa, stim cu totii cel putin o companie sau un magazin care ofera servicii superioare, unde in acelasi timp exista cel putin un angajat iresponsabil care arunca cu noroi in munca managerilor care incearca sa inoveze prin serviciile oferite. Este important sa descoperiti acesti angajati si sa le oferiti posibilitatea de a se schimba sau de a pleca, pentru ca acestia sunt cei mai de temut distrugatori de afaceri. Setativa un standard de la care sa nu coborati, oferiti traininguri si invatati-i sa inteleaga care trebuie sa fie directia pe care o vor urma iar in momentul in care sunteti sigur ca ati reusit, amintiti-va ca intotdeauna vor creste alte buruieni.

7
Greselile unui proaspat antreprenor. Partea I
Cum sa-ti protejezi datele

Postari Asemanatoare

 

Comentarii

Esti deja inregistrat? Autentifica-te aici
In acest moment articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care trimite unul!

DESPRE SITE4ALL

Site4All.ro este o platforma complexa, dar in acelasi timp usor de folosit, care ofera firmelor unelte valoroase de promovare, in timp ce utilizatorii beneficiaza de un portal accesibil care sa le ofere raspunsuri la nevoi. 
Aici vei gasi: Firme/ Afaceri/ Companii, Oferte, Evenimente, Articole, Discutii (Q&A).

Pentru a va oferi cea mai buna experienta online acest site utilizeaza cookie-uri.

Prin utilizarea site-ului nostru, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor noastre.

Despre Cookie Sunt de acord