Mie imi place calatoritul - episodul 4

Reiau seria de povestiri scurte despre calatoriile mele de unde am lasat-o, cu un episod nou din 2009 si inceputul lui 2010.Anii acestia mi-au adus atat de multe lucruri frumoase in viata pe care le impartasesc cu drag in cele ce urmeaza.

2009 – Mallorca

Cum am auzit de Mallorca, gandurile mi-au si fugit la Barcelona. In mare parte datorita amintirilor din 2006, dar mai ales pentru ca urma sa ajungem pe insula cu ferryboat-ul, din Barcelona.

Asadar impachetat bagaj, plecat la Cluj si distrat in Mallorca via Barcelona.

Nu am vazut pana acolo atata lume pe strada pe timpul noptii :) Parca erau mai multi decat in timpul zilei. Am vizitat aproape toate zonele insulei, insa cea mai frumoasa amintire o am din excursia cu trenul de lemn in oraselul Soller. Este genul de orasel cu port unde as vrea sa ma mut la pensie :). Ne-am bucurat de o zi de sarbatoare alaturi de localnicii iesiti pe strazi cu tot felul de produse traditionale, handmade.

Am vazut "torentii" de aproape (Torrent de Pareis), am ajuns la Cap de Formentor (exact de ziua mea), am iesit in multe cluburi. Totul a fost absolut perfect si tocmai de aceea amintirile mele despre Mallorca sunt inca "proaspete" si ma indeamna sa imi cumpar din nou bilet, doar dus! :)

2009 – Mallorca

2010 – Italia Toscana

Cine se gandeste ca in Toscana in luna februarie nu ai ce sa faci, se inseala. Amarnic! Chiar si acum este una din cele mai frumoase excursii din lista mea. Am vizitat multe hoteluri construite in castele vechi, am dat "checkin" din camera lui Robert De Niro dintr-un hotel superb, am degustat o gama larga de uleiuri, dulceturi si vinuri, direct de la producatorii locali, am trait fiori in casa memoriala a lui Puccini, am indreptat turnul din Pisa :) si am batut la pas toata Florenta. Am aflat lucruri noi despre tratamentele si serviciile oferite in baze de tratament, dar cel mai frumos moment a fost cel in care am cunoscut in persoana proprietari de pensiuni din zona. Oameni frumosi si deschisi din toate colturile lumii care isi traiesc viata intr-un loc superb, facand exact ce le zice inima: ore de calarie, de gatit, degustari si cate si mai cate… de acolo am adus o reteta despre care o sa va povestesc intr-un alt articol.

2010 – Venezia carnaval

La nici doua spatamani dupa Toscana, a mers la fix! Inca o excursie in Italia nu putea decat sa confirme faptul ca inca nu imi luasem doza intreaga de Italia.

M-am indragostit de Venetia cat ai zice vaporetto :) Zile superbe de februarie, cu soare, parade de costume purtate cu mandrie si fala prin toata peninsula, forfota pana spre dimineata, focuri de artificii si alte cele ce se poarta la un carnaval de renume.

Amitiri legate de plimbarile pe Canal Grande, podul Rialto, vizitele la Murano, Burano si Torcello (cel mai frumos apus de soare ever e la Torcello), plaja din Lido di Jesolo, gondolierii care ma salutau "una bella bionda", zecile de porumbei care iti mananca din palma in San Marco, apa din mare pe care o gaseam dimineata peste trotuare pana la glezne, iar seara, la intoarcere, la locul ei sub limita "admisa", cafeluta de la coltul strazii bauta din mers aproape, pompierii, posta si salvarea pe barca (asta ma amuza si acum), ciorapii de protectie in aproape toate magazinele, case superbe, peisaje de neuitat, o frumusete si un romantism care intruchipeaza absolutul fericirii. Pentru mine, cel putin. Daca tii cont de faptul ca e pe cale sa se scufunde, atunci e cazul sa te grabesti sa vezi macar o data Venetia.