Ai un job nou? Citește cele 4 comportamente necesare pentru a avea o integrare de succes

4 comportamente necesare pentru a avea o integrare de succes

Oricât de ciudat ar suna pentru unii dintre voi, dacă aș intra într-un birou aș putea ghici ingredientul comun pe care l-au consumat toți angajații din acel birou la micul dejun. Nu, nu e vorba despre cafea, sau fructe, ci despre porția sănătoasă de îngrijorare pe care o servim cu toții înainte de a ne începe ziua.

Dacă se întâmplă ca angajatul să fie în primele lui luni de muncă atunci cel mai probabil porția de îngrijorare servită a fost dublă.

Presiunea resimțită atunci când ne schimbăm job-ul se manifestă sub forma unei cascade de întrebări la care noul angajat trebuie să găsească răspuns. Pot fi întrebări aparent superficiale de tipul "cu ce să mă îmbrac?" sau întrebări de tipul "ce pot să fac ca să mă adaptez mai repede?".

La prima întrebare nu am un răspuns constructiv, aș sugera un costum de astronaut, pentru că vei avea frecvent impresia că ai ajuns pe altă planetă.

În schimb te pot asigura că există o serie de comportamente sănătoase, menite să faciliteze adaptarea la noul loc de muncă și să ofere o tranziție cât mai ușoară.

1. Caută colegii care sunt mulțumiți cu echipa/ compania/ managerul

"Ferește-te de omul spân" și de colegii care se plâng tot timpul de companie. Sigur că este important să avem o perspectivă cât mai realistă asupra locului de muncă, să putem bifa atât aspecte pozitive, cât și negative. Atenție însă, dacă alegi să petreci timpul cu colegi a căror balanță înclină periculos de mult spre negativ și care au tendința de a se portretiza în victime, tendința ta va fi de a porni cu o mentalitate negativă.

Acest lucru se întâmplă datorită instinctului de conservare care încearcă să identifice potențialele pericole și să se ferească de acestea. Totuși, acest instinct ne face să nu realizăm că, involuntar, ne sabotăm șansele de reușită dacă ne înconjurăm de negativitate.

Caută colegii care sunt în companie de mai mulți ani, încearcă să afli de la ei ce i-a determinat să rămână în companie, ce le place aici. Sunt sigură că și acești colegi ți-ar putea oferi un feedback care să cuprindă și părțile negative, dar să fie mai ancorat în realitate.

Pe cale de consecință, atunci când interacționezi cu colegi care sunt entuziasmați vis-a-vis de companie/ echipă, și perspectiva ta va fi una pozitivă și vei fi mult mai motivat.

2. Spune ce ai de spus, de la bun început

Este perfect normal ca atunci când începi un job nou să existe lucruri pe care să fie nevoie să le înveți sau să le clarifici. Cu toate acestea, ai grijă ca în goana după noi informații să nu uiți să clarifici în fața noii echipe cine ești tu, care sunt nevoile și aspirațiile tale, care e ritmul tău de lucru.

Du-te la managerul tău și spune-i care sunt ariile noi comparativ cu vechiul tău rol și unde crezi că vei avea nevoie de ajutor. Dacă echipa sau managerul nu îți oferă feedback, nu ezita să întrebi și să soliciți tu feedback-ul așteptat. Multe organizații au cultura ''dacă nu ne spune el, înseamnă că totul este bine'' și de multe ori, la început, totul este în ceață mai mult decât bine.

Spune-le colegilor despre tine, nu te teme să îți construiești relații. În primele luni la un job, tendința noastră este să ne concentrăm pe sarcini, dar este important și să clădim relații bune cu colegii. Fă-ți loc în organizație, construiește-ți locul tău și lasă oamenii să te cunoască cu bune și cu rele.

3. Află așteptările

Află care sunt așteptările organizației de la tine, în primele 3 luni. Nu toate companiile lucrează cu ideea de obiective pentru angajați. Nu contează, pentru tine este important să știi ce ai de făcut și pentru asta va fi nevoie să înveți să fii confortabil să pui întrebări.

Imaginează-ți obiectivele ca pe o locație setată într-un sistem GPS, odată ce locația este setată, echipa va fi sistemul de navigare care te va ajuta să ajungi acolo.

Curajul de a pune întrebări demonstrează că ești curios și că îți dorești să progresezi. Este esențial să îți cunoști atribuțiile și indicatorii de performanță după care ești evaluat. Asigură-te că ai informația corectă, nu presupune că ți se va spune dacă faci o treabă fie bine, fie prost.

Managerii urmăresc la noii angajați 2 comportamente, în primele săptămâni de muncă: cum ascultă și cum învață. Pentru ambele comportamente, tu ai nevoie să știi... așadar să întrebi. Obișnuiește-te cu întrebarea ca fiind cel mai puternic instrument din perioada de inducție. Pentru că în business să întrebi nu înseamnă că nu știi, înseamnă că îți pasă.

4. Învață să gestionezi ambiguitatea

Dacă există un accesoriu profesional care nu se potrivește cu nimic, acela ar fi ochelarii de cal. Foarte des întâlnesc persoane care refuză pur și simplu să îndeplinească orice sarcină care nu este menționată explicit în fișa postului lor, fără să vadă ideea de ansamblu. Desigur, nu este responsabilitatea angajatului din departamentul juridic să facă sarcinile celui de pe marketing de exemplu, dar, dacă nu ești niciodată dispus să "experimentezi", nu vei evolua.

Când am început munca la job-ul actual, task-urile mele țineau strict de partea administrativă. Dacă atunci când colegele de pe recrutare mă rugau să le ajut, de exemplu, cu un interviu telefonic, aș fi refuzat, nu aș fi ajuns niciodată să descopăr că îmi place recrutarea. Mai mult decât atât, probabil că sarcinile administrative m-ar fi plictisit după o vreme și aș fi plecat din companie.

Situațiile de acest tip sunt mai rar întâlnite în mediul corporate dar, în companiile mici/start-ups, cel mai probabil vei fi nevoit să îți exersezi adaptabilitatea încă din prima lună. Dacă ești inflexibil și te agăți de fișa postului ca de o vestă de salvare în fața torentului de ambiguitate, am o veste proastă: vestele de salvare pot avea defecte de fabricație, dar dacă știi să navighezi printr-o sarcină ambiguă nu trebuie să îți faci griji din cauza valurilor.

Perioada de integrare într-un nou rol poate fi comparată cu construcția unui pod, compania poate construi jumătate, dar este necesar ca (tu) noul coleg să își construiască partea lui.

5
Management toxic. 3 comportamente care otrăvesc or...

Postari Asemanatoare

 

Comentarii

Doar utilizatorii inregistrati pot adauga comentarii la articolele din site! Inregistreaza-te sau daca ai deja un cont Autentifica-te
In acest moment articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care scrie unul!