Cum te prezinti intr-un minut?

Cum te prezinti intr-un minut?

Cum te prezinti intr-un minut? Scurt. Concis. Bine, si ce spun? Ca este minutul meu si as vrea sa pun in el povestea vietii. Si provocare? Sa reusesc sa termin prezentarea. Si sa scap.

O abordare deloc neobisnuita pentru cineva care este pentru prima data la o intalnire de networking. Daca la alte evenimente te asezi discret la o masa si iti bagi capul in telefon in speranta ca nimeni nu te va intreba nimic, la intalnirile de networking te va intreba toata lumea ceva. Pentru ca una din regulile networkingului este...

Intr-un articol citit recent am aflat ca teama de ridicol este cea care ne face sa nu vorbim in public si chiar sa dezvoltam un anume trac la evenimentele la care trebuie sa ne prezentam. Am intalnit oameni care luati prin surprindere si intrebati cu ce se ocupa au raspuns "nu m-am pregatit" sau care pur si simplu au refuzat sa se prezinte atunci cand au inceput elevator pitch-urile in cadrul intalnirii de networking. Alarmant.

Poate ca nu-ti place deloc sa faci prezentari si sa participi la intalniri, dar networkingul este un instrument de marketing si vanzari ca orice altul. Secretul este practica si perseverenta! Vei deveni mai bun, mai sigur pe tine, vei invata sa ii asculti pe cei prezenti, vei sti sa oferi valoare perceptibila si iti expui punctele forte cu zambetul pe buze. Practice makes perfect!

Pornind de la prezentarile si experientele intanirilor de networking si a membrilor Comunitatii M.O.R.E, ne-am gandit sa sintetizam cateva idei principale despre ce ar trebui sa contina prezentarea ta de 1 minut. Si de ce ar trebui sa inveti sa-ti spui povestea scurt si concis. La final, doua exemple absolut graitoare!

Atrage ATENTIA

  • Pune o intrebare la care oamenii ar vrea sa raspunda instant
  • Incearca o abordare diferita a meseriei tale... poti fi creativ si haios, fara sa cazi in ridicol: "Ajut companiile sa fie sanatoase. Financiar" sau "Ajut oamenii sa sa imbrace. Bine. Sunt consultant de imagine."
  • Intotdeuna spune ce oferi sau cu ce ajuti
  • Spune-ti numele si companie imediat dupa fraza de instroducere

Starneste INTERES

Nu incerca sa acoperi toata gama de servicii intr-un minut. Spune ceva diferit de fiecare data:

  • Foloseste un testimonial de la un client
  • Ofera o statistica socanta
  • Spune o poveste haioasa
  • Ofera un exemplu de cum ai rezolvat / solutionat o problema concreta
  • Ofera o noutate din domeniu - stiati ca?!
  • Ofera un sfat despre o problema des intalnita sau un raspuns la o intrebare pe care o primesti des
  • Ofera tips & tricks-uri

Construiste DORINTA

Punctul culminant si cel mai greu pas este construirea dorintei - prezentarea "propunerii unice de vanzare" (Unique Selling Proposal) - pe care noi am redenumit-o in "Punct Unic de Valoare" - de ce TU?

  • Cum a ajutat un anumit numar de persoane
  • Oferta speciala pentu cei prezenti la eveniment
  • Ofera produsul / serviciul pentru o anumita perioada de timp
  • Ofera ceva pe o perioada limitata
  • Enumera un bonus / cadou - daca exista
  • Ofera garantii - de ce sa nu ii fie teama sa cumpere.

Determina o ACTIUNE 

  • Cere o intalnire pentru a oferi o solutie personalizata
  • Cere un contact / recomandare pentru a determina discutii viitoare
  • Roaga-i sa noteze data daca anunti un eveniment / lansare
  • Cere permisiunea sa va conectati pe Facebook sau LinkedIn
  • Nu uita sa repeti numele si compania si sa multumesti cu un zambet

BONUS: este despre EI

Tine minte ca prezentarea NU este pentru tine - vorbeste cu "voi" sau "dumneavoastra". Foloseste fraze precum "probabil aveti nevoie" sau "sigur ati intalnit provocarea... ". Nu iti irosi cele 60 de secunde vorbind despre "noi": "ne-am lansat in 19... si avem 3 locatii, producem materiale pentru" sau "Suntem specialisti in... si ne dorim sa... " Este vorba despre EI

P.S: practice makes perfect!

Ridica-te de la masa, zambeste si fa contact vizual. Vorbeste calm, clar si destul de tare cat sa fii auzit. Nu tipa. Nu te grabi - timpul trece la fel si daca vorbesti calm. Citeste dupa o hartie daca este cazul. Dar nu uita sa iti privesti audienta. Fii natural si da-ti voie sa ai emotii.

In loc de concluzie, doua prezentari scurte ale unor oameni care nu doar au creat povesti, ci legende: 

Steve Jobs - intr-o prezentare de 1 minut, exploreaza de ce ar trebui sa iti iubesti meseria si indeamna ascultatorii sa isi urmeze inima.

Nick Vujicic - un exemplu extraordinar despre a vorbi din suflet - unul din secretele succesului intr-o prezentare de 1 minut.

Ce-ai spune sa testezi aceasta tehnica la urmatoarea intalnire de business? Happy networking​!

12
De ce afacerile mici si medii au nevoie de network...
Cum ne inspira liderii sa trecem la actiune

Postari Asemanatoare

 

Comentarii

Esti deja inregistrat? Autentifica-te aici
In acest moment articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care trimite unul!

DESPRE SITE4ALL

Site4All.ro este o platforma complexa, dar in acelasi timp usor de folosit, care ofera firmelor unelte valoroase de promovare, in timp ce utilizatorii beneficiaza de un portal accesibil care sa le ofere raspunsuri la nevoi. 
Aici vei gasi: Firme/ Afaceri/ Companii, Oferte, Evenimente, Articole, Discutii (Q&A).

Pentru a va oferi cea mai buna experienta online acest site utilizeaza cookie-uri.

Prin utilizarea site-ului nostru, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor noastre.

Despre Cookie Sunt de acord