Cum sa reactionezi cand pierzi clienti

Vine o vreme cand marele client al firmei pleaca, iar asta poate fi din mai multe cauze, ce tin sau nu de tine. Ori proiectul s-a terminat, ori situatia financiara nu mai permite continuarea lui, sau chiar mai rau, serviciile prestate nu mai fac fata noilor cerinte.

Oricare ar fi situatia, este inevitabil ca aceasta migrare sa nu aiba loc la un moment dat. De aceea, intotdeauna este bine de stiut ca trebuie evitata situatia de a avea un singur client mare care sa iti finanteze toate cheltuielile si salariile firmei tale. Exista sansa ca acest client sa se extinda in permanenta si afacerea ta sa o duca bine, sa ai foarte multe cerinte din partea lui si practic sa fii lipsit de griji. Daca lasi acest aspect nesupravegheat, s-ar putea sa regreti mai tarziu cand singurul tau client importat pe care te-ai bazat si care iti sustinea activitatea sa plece, lasandu-te pe tusa poate cateva luni, pana cand vei putea reporni motoarele la turatie maxima.

Odata plecat, trebuie sa rezisti si sa faci fata eforturilor pe care urmeaza sa le depui. In acest moment este bine sa ai o atitudine cel putin neutra, sa nu afisezi stari emotionale proaste si cel putin in fata angajatilor, sa afisezi o stare de incredere si siguranta. Nu uita ca pentru ei reprezinti un lider si toti isi vor pierde increderea odata cu tine daca vei permite asta. Pastreaza o atitudine autoritara si degajata, si tine moralul ridicat angajatilor tai, chiar daca e nevoie sa te prefaci pentru asta.

Daca ai pierdut un client, este bine sa ai cateva vorbe cu angajatii care au fost implicati in proiectul clientului tau, asigura-i ca nu-i va da nimeni inapoi si ca locul lor este in compania ta. In momentul in care tu le esti aproape atat la bine cat si la rau, si angajatii tai iti vor arata respect si loialitate atunci cand businessul va merge prost. Chiar daca este o perioada grea si toti se bat pe castigarea clientilor, este la fel de important sa iti pastrezi si angajatii.

Am avut ocazia sa cunosc oameni de afaceri care aveau un business mic si urmau exact tiparul prezentat mai sus, un singur client important care le sustinea afacerea. Cu toate acestea, printre cele cateva afaceri cu care m-am intersectat am avut ocazia sa dau si peste un antreprenor care era constient ca nu are o "centura de siguranta" si ca in momentul in care ii va pleca singurul mare client, va intra si in foarte multe datorii.

Daca un client pleaca, nu inseamna ca este si sfarsitul activitatii, ci doar va fi mai greu pana te vei pune pe picioare din nou. De aceea, acest om de afaceri cu care am impartasit cateva idei la un moment dat, fiind constient ca nu se poate baza pe acel singur client, era in permanenta cautare de noi solutii, si desi avea o afacere care mergea bine, avea mintea concentrata pe castigarea de noi clienti si chiar pe extinderea personalului care sa preia surplusul de taskuri ce ar putea aparea cu viitorii clienti.

Locatie (Harta)

Strada Amurgului 63, Popești-Leordeni 077160, România
Evalueaza articolul:
7
Cum sa-ti testezi ideile in afaceri si drumul spre...
Greselile unui proaspat antreprenor. Partea II

Postari Asemanatoare

 

Comentarii

Nici un comentariu. Fii primul care trimite unul
Esti deja inregistrat? Autentifica-te aici
Vizitator
Vineri, 18 August 2017

Imagine Captcha

BLOGGERI RECENTI

Ranada Construct
31 postare(postari)
Econograf.ro
28 postare(postari)
West Rent a Car
15 postare(postari)
Adrian Ulmeanu
14 postare(postari)
Seven Colours
13 postare(postari)
Mihai Tomovici
10 postare(postari)
Plastic Top Activ
5 postare(postari)
Ignat Maria Agurita
5 postare(postari)
Family Road
4 postare(postari)
Attitude Events
4 postare(postari)

CELE MAI VOTATE ARTICOLE

Site4All
30 Iunie 2017
Mă gândesc că este posibil să tot primești oferte „miraculoase", care promit să-ți promoveze afacerea în mediul online.Iar apoi, după ce apelezi la respectivele servicii, să îți fi...
Evalueaza:
27
1609 vizualizari
Adrian Ulmeanu
04 August 2016
Cunoașteți oameni care se plâng mereu că nu au timp și nu au bani?Nu este greu să îi recunoașteți: sunt acei oameni care sunt într-o agitație continuă, mereu în alertă, mereu foart...
Evalueaza:
18
21157 vizualizari
Econograf.ro
07 August 2016
Oricine are nevoie de un website poate face o cautare simpla pe Google si gaseste milioane de rezultate, mai exact 6 milioane de rezultate pe care Google le-a considerat relevante ...
Evalueaza:
17
19917 vizualizari
Acest website foloseste cookie-uri pentru a furniza vizitatorilor o experienta mult mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor si interesului fiecaruia.
"Cookie"-urile au rolul de a facilita accesul si livrarea serviciilor folosite de utilizator de internet, precum personalizarea anumitor setari (limba, tara, preturi afisate in moneda nationala).