Conduita sociala. Intre bun simt si epatare.

Stiu vorba aceea cu omul animal social si nu imi place. De ce? Pentru ca am pretentii de la oameni, de la mine. Pretentii ca instinctul animalic sa fie tinut sub control la nivel rational, iar caracterul si personalitatea sa fie slefuite permanent asemeni unui diamant cum imi spunea un drag instructor NLP.

Asadar, cred ca avem absolut toate resursele la indemana, (informatii, oameni, carti, mentori) pentru a nu ne limita in 2015 strict la cei 7 ani de acasa (care sunt intr-adevar baza de formare), si sa depasim acel nivel de nestiinta si indolenta. Bunul simt se poate educa, manierele se pot invata, omul se poate cizela daca isi doreste, daca constientizeaza cat de mult are de castigat in abordarea unui comportament social elegant si manierat. Mai intai la nivel individual si apoi la nivelul grupului social din care face parte.

Ce castigi daca afisezi un comportment elevat, manierat si te identifici cu esenta bunului simt? As incepe cu respect. As continua cu admiratie si as termina cu inspiratie si incredere. Usile si oportunitatile se deschid mult mai usor cu un ,,Buna ziua doamna, se poate? Am stabilit o intalnire cu domnul director la orele 12:00'' decat cu ,,Buna, vreau sa-l vad pe director, acum la 12:00. Cum, n-a venit?!''

La polul opus sa vorbim despre epatare. Atat vestimentara cat si verbala si comportamentala. Stridenta nu te ajuta. Vei iesi in evidenta doar printr-un show ieftin al propriei persoane. Oricat am incerca sa atragem atentia, intotdeauna eleganta va prima. Niciodata ,,pomul de Craciun'' si volumul vocii sau limbajul colorat nu te va ajuta sa obtii rezultatul scontat. De ce? Pentru ca deranjezi, pentru ca nu ne place vizual si auditiv. Si da, pentru ca preferam sa te vedem intr-un costum elegant si cu respectul la purtator, decat in pantaloni scurti si cu lanturi de aur peste tricoul ,,de firma''.

Invata sa castigi respect prin a te respecta pe tine insuti. Si aici nu vorbesc despre acea atitudine sfidatoare ,,ma respect si fac ce vreau''. De acord, dar nu ar fi mai bine sa te ,,respecti'' fara sa vedem si noi, restul? Te-ai gandit oare ca poate nu ne intereseaza? Nu ne esti/este folositor?

In loc de concluzie la cele creionate mai sus, va dau o veste buna. Avem capacitatea de a ne transforma, de a evolua, de a ne cizela, de a invata. Ne-au trebuit cateva mii de ani sa intelegem ca normele sociale au si ele un scop. Slava domnului ca burghezia a fost inspirata! Ca normele ,,ce se impun'' chiar se IMPUN. Acea lume ,,mai buna'' la care visam cu totii se constuieste de noi, prin noi si pentru noi (si generatiile urmatoare). 

Bunele maniere sunt mai importante decat legile bune

Tacitus

Da, se poate! Va voi arata cum in articolele urmatoare.

Cu drag,
Larisa

Evalueaza articolul:
7
Tu ești în control?

Postari Asemanatoare

 

Comentarii

Nici un comentariu. Fii primul care trimite unul
Esti deja inregistrat? Autentifica-te aici
Vizitator
Marți, 17 Octombrie 2017
Daca doresti sa te inregistrezi, te rugam sa completezi campurile numele de utilizator, parola si numele.

Imagine Captcha

CATEGORII ARTICOLE

CELE MAI VOTATE ARTICOLE

Site4All
30 Iunie 2017
Mă gândesc că este posibil să tot primești oferte „miraculoase", care promit să-ți promoveze afacerea în mediul online.Iar apoi, după ce apelezi la respectivele servicii, să îți fi...
Evalueaza:
36
3109 vizualizari
Adrian Ulmeanu
04 August 2016
Cunoașteți oameni care se plâng mereu că nu au timp și nu au bani?Nu este greu să îi recunoașteți: sunt acei oameni care sunt într-o agitație continuă, mereu în alertă, mereu foart...
Evalueaza:
19
23784 vizualizari
Econograf.ro
07 August 2016
Oricine are nevoie de un website poate face o cautare simpla pe Google si gaseste milioane de rezultate, mai exact 6 milioane de rezultate pe care Google le-a considerat relevante ...
Evalueaza:
17
21649 vizualizari
Acest website foloseste cookie-uri pentru a furniza vizitatorilor o experienta mult mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor si interesului fiecaruia.
"Cookie"-urile au rolul de a facilita accesul si livrarea serviciilor folosite de utilizator de internet, precum personalizarea anumitor setari (limba, tara, preturi afisate in moneda nationala).