Ce e mai sănătos de consumat: suc de fructe sau fructul?

Ce e mai sănătos de consumat: suc de fructe sau fructul?

Multe persoane care consumă sucuri naturale de fructe consideră că reușesc să adauge fructele proaspete în alimentația zilnică. Majoritatea dintre ele consideră că un pahar de suc natural este un obicei sănătos care oferă mai multe vitamine și are o valoare nutrițională excelentă.

Dar oare este adevărat? 

Studii științifice din ultimii ani precum și instrucțiuni de la Universități importante, cum ar fi Școala de Sănătate Publică Harvard, arată că trebuie să evităm sucurile de fructe, chiar și cele pregătite acasă, și să preferăm să consumăm fructe proaspete, întregi. Această confirmare provoacă un șoc puternic oamenilor, deoarece toți avem în mintea noastră sucul de portocală ca fiind un aliment sănătos care ne oferă multe vitamine și antioxidanți.

Ce se întâmplă de fapt?

Pentru a pregăti un pahar de suc natural de portocale ne trebuie 3-4 fructe, mai multe decât am mânca în mod normal dacă le consumăm întregi. Potrivit lui Susan Jebb, șeful Departamentului de Cercetare al Nutriției Umane de la Universitatea Cambridge, un pahar de suc natural de portocale conține o cantitate mare de zahăr sub formă de fructoză care se absoarbe atât de repede încât organismul nostru nu poate distinge dacă este suc de portocale sau coca cola. Dar în caz că mâncăm fructe întregi, mai ales cu coajă, obținem mai multe fibre și antioxidanți, care încetinesc ritmul de absorbție al fructozei, crește sentimentul de saturație și compensează în mare măsură orice efecte metabolice negative ale fructozei.

Fructoza este transformată în trigliceride care, atunci când sunt produse în cantități mici, sunt consumate de fibrele musculare și produc energie. În caz de cantități mai mari de fructoză decât cele fiziologice există o depunere semnificativă a grăsimilor în ficat și în restul corpului.

Fructoza este metabolizată și are un efect similar ca și alcoolul asupra ficatului . Corpul uman are capacitatea de a metaboliza într-o zi, în jur de 25 de grame de fructoză, cantitate care poate fi preluată prin consumul a numai două fructe. Un pahar de suc natural conține aproximativ 40 de grame de fructoză și se absoarbe foarte rapid în sânge.

Consumul excesiv de sucuri de fructe (chiar și naturale) și băuturi care conțin fructoză are legătură directă cu filtrarea hepatică grasă, obezitatea, inflamația și rezistența la insulină. În plus, aportul excesiv de fructoză este direct legat de disfuncții de comunicare dintre ficat, intestin, mușchi și țesutul adipos, agravând în mod semnificativ echilibrul metabolic al organismului.

Copiii, fructoza și activitatea fizică

Copiii și persoanele care exersează intensiv pot consuma mai multe fructe pe zi (până la 4-5) ca urmare a creșterii activității fizice. În acest caz, trigliceridele produse sunt utilizate direct pentru a produce energie în masa musculară fără a provoca efecte negative.

De asemenea, este de menționat faptul că în trecut, fructele aveau dimensiuni mai mici, erau mai acre și conțineau o cantitate mai mică de fructoză decât cele existente în prezent. Ca atare e bine să ne limităm la 1-2 fructe cu un conținut scăzut de zahăr, cum ar fi fructele de pădure.

1
10 sfaturi de sănătate și nutriție pentru longevit...
O sarcină sănătoasă

Postari Asemanatoare

 

Comentarii

Doar utilizatorii inregistrati pot adauga comentarii la articolele din site! Inregistreaza-te sau daca ai deja un cont Autentifica-te
In acest moment articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care scrie unul!

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://www.site4all.ro/