Brand personal - Despre viitorul brandingului personal în 2020

Brand personal - Despre viitorul brandingului personal în 2020

Cum totul are un început și noțiunea de "brand personal" a prins contur în lumea marketingului digital începând cu anul 2015. A fost un moment când lumea virtuală a înțeles că profesioniștii din orice domeniu au dreptul și trebuie să-și contureze profilul personal, înainte de a trece la promovarea unui brand de produse sau servicii, de orice tip. Mai mult ca oricând, profesioniștii sau specialiștii au început să-și promoveze imaginea de experți cu certe calități umane, pregătire adecvată și experiență într-un domeniu sau altul.

Așa s-a conturat ideea de branding personal, o strategie personalizată pentru a scoate în evidență propriile valori, abilități și însușiri, credințe și concepții, toate menite să pună în valoare și să susțină personalitatea celui care ne va convinge apoi să apelăm la produsele sau serviciile promovate online. Așadar, construirea unui brand personal a devenit o necesitate incontestabilă atunci când credem cu tărie în talentul nostru, iar prezentarea noastră ca indivizi trebuie să scoată în evidență unicitatea acestuia.

Construirea unui brand personal este un adevărat proces creator care începe într-un mod bine definit. Pentru aceasta, au fost conturate anumite etape de parcurs, cu mențiunea că preponderența uneia sau alteia țin exclusiv de personalitatea celui care alege să își asume acest proces plin de provocări. Să mai adăugăm și faptul că brandul personal poate fi construit, dar și re-construit, în funcție de etapa profesională în care ne aflăm. Adesea, suntem în situația de a face o re-construcție, un rebrand, dacă orientarea profesională o impune, mai ales când trecem la o etapă diferită de dezvoltare a unei afaceri. Fie că alegem să dezvoltăm o nișă profesională, fie că înfruntăm provocarea unui nou domeniu antreprenorial, avem nevoie de construirea unui brand personal. Da, este o un proces complex, plin de provocări, dar este exact acel tip de investiție cu efect profund și de durată.

Un brand sau rebrand personal ne va ajuta nu numai în găsirea unui nou suflu pentru afacerea noastră, dar va avea efecte puternice asupra personalității noastre. Putem să extrapolăm și să observăm că această abordare a brandului personal ca proces de redescoperire a personalității proprii se poate aplica, practic, tuturor persoanelor care vor să se dezvolte și care cred că schimbarea este singura constantă a existenței noastre.

Și pentru a face și mai puternică această afirmație să reiterăm că brandul personal și procesul de branding personal nu se aplică produselor și/sau serviciilor, ci are legătură numai cu promovarea valorilor care te definesc și îți conferă autenticitate și unicitate în cadrul comunității în care îți desfășori activitatea. Scopul final este de a te face cunoscut și apreciat din punct de vedere al valorii personale și al carierei.

Un brand personal se creează plecând de la principiul că un profesionist va rămâne credincios principiilor sale și țelurilor cărora își dedică energia vitală. Aici este locul potrivit să menționăm și faptul că brandul personal îi slujește în carieră nu numai pe antreprenorii dedicați, cât și pe cei care își desfășoară activitatea în domeniul comunicării prin social media și care vizează creșterea vizibilității personale într-un anumit domeniu.

Desigur, decizia îți aparține în ce privește strategia pe care acest proces de construire a unui brand personal trebuie să o aibă la bază. Teoria și practica dezvoltate de specialiști de-a lungul timpului menționează pași concreți și este bine să ne familiarizăm cu aceștia pentru a le înțelege necesitatea. Există mai multe etape care se referă la o identificare corectă și realistă a punctelor tale forte, pentru ca acestea să poată fi convertite în favoarea brandului personal. Urmează o etapă de stabilire, de alegere a celor mai bune căi prin care să îți faci cunoscute punctele forte, pentru ca, în final să se atingă și etapa de obținere a rezultatelor concrete în promovarea brandului personal. Toate etapele au un grad de complexitate diferit și au numai caracter orientativ.

Această prezentare schematică nu trebuie să conducă la concluzii simpliste. Ar putea fi o eroare să plecăm de la ideea că simpla aplicare a etapelor enumerate mai sus ar putea produce de la sine rezultate cuantificabile. Este nevoie de anumite abilități de evaluare, bazate pe obiectivism, care sunt tocmai apanajul specialiștilor formați în domeniul construirii unui brand personal. Opinia personală are un grad ridicat de subiectivism, total neproductiv în cazul de față.

În rezumat, construirea unui brand personal cere timp, cunoștințe solide, experiență și profesionalism. Să mai reținem că implicarea unui specialist în strategii de brand personal este esențială. În același timp, persoana care este subiectul acestui proces trebuie să perceapă brandul personal asemenea unui organism viu, în continuă creștere și care are nevoie permanent de hrană, îngrijire și atenție.

4
Comunicarea in era COVIDului
5 pași care îți pot propulsa afacerea în 2020

Postari Asemanatoare

 

Comentarii

Doar utilizatorii inregistrati pot adauga comentarii la articolele din site! Inregistreaza-te sau daca ai deja un cont Autentifica-te
In acest moment articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care scrie unul!

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://www.site4all.ro/