Buget de promovare sau ganduri despre viitor

Buget de promovare sau ganduri despre viitor

Facebook-ul a distribuit un desen stilizat, tip Yin si Yang care ma anunta ca intotdeauna "exista o veste buna și o veste rea". Vestea buna este ca "nimic rau nu dureaza vesnic", iar vestea rea, "ca nimic bun nu dureaza vesnic". Va suna cunoscut?

Antreprenoriatul iti da, adesea, senzatia ca te afli pe nisipuri miscatoare, ceea ce te face, in mod paradoxal, sa vrei sa te intorci si eviti sa privesti viitorul. Acum, dupa ce este clar ce avem de facut cu totii, sa stam in casa, mi-am revazut notitele rezultate ca urmare a unui Survey pe care l-am desfasurat recent prin dialog cu o serie de antreprenori.

Context. Pe fondul situatiei alarmante din Italia generata de COVID-19, despre care in Romania s-a aflat intens, prin intermediul stirilor TV, in zilele de 22-24 februarie, antreprenorii care nu erau plecati in week-end s-au gandit la primele masuri de preventie financiara.

Rezultat. Aproximativ 80% dintre cei cu care am stat de vorba mi-au recunoscut faptul ca prima masura "strategica" de repliere a fost reducerea sau chiar anularea bugetului de promovare.

Concluzie. Taierea cheltuielilor de promovare sau marketing va conduce la devalidarea intregii activitati de comunicare realizata pana in prezent, cu consecinte economice.

Vorbim, in general, despre comunicare, marketing si promovare ca despre notiuni destul de abstracte. "Ce castig am?" se intreaba retoric un antreprenor atunci cand afla ca pentru bunul mers al afacerii are nevoie de specialisti in comunicare, marketing si promovare. Si evident, trebuie sa prevada si cheltuielile pentru plata acestor servicii, adica un buget pentru promovare. Aici, situatia devine sensibila, iar munca sisifica a specialistilor in comunicare este judecata din toate unghiurile. Cresterea afacerii si a bunului sau renume pe piata este asociata rareori cu munca depusa de cei care au gandit intregul esafodaj al promovarii.

Este in firea lucrurilor ca un antreprenor sa ia masurile impuse de o situatie de criza. Absenta unei strategii sau a unei evaluari logice a perspectivelor economice poate genera masuri haotice, disperate. 

Cristina Norocel - Rezist sa fiu antreprenor

Buget de promovare in perioada de criza sociala si posibil stagnare economica?!

Da, mai mult ca niciodata. Da, regandit cu luciditate si simt de prevedere si aplicat cu inteligenta si curaj. Realitatea impune o adaptare constienta la noile coordonate economice si aceasta trebuie sa aiba loc ca un proces continuu. Afacerile cu viitor nu se opresc brusc, pentru a o lua de la capat candva in viitor.

Bugetul de promovare poate sa contribuie in mod hotarator la mentinerea in viata a unei afaceri. Bugetul de promovare este vital si trebuie sa fie gandit de specialistii din domeniu. Promovarea, marketingul si comunicarea produc rezultate in timp, dupa ce au fost construite cu migala, prin instrumente specifice.


3
Ce trebuie sa stii inainte de a intra intr-un proc...
Comunicarea in era COVIDului

Postari Asemanatoare

 

Comentarii

Doar utilizatorii inregistrati pot adauga comentarii la articolele din site! Inregistreaza-te sau daca ai deja un cont Autentifica-te
In acest moment articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care scrie unul!

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://www.site4all.ro/