„Eu când postez pe Social Media?" este o întrebare pe care mi-am pus-o mereu când îmi făceam o strategie de social media content. La ce ore și în ce zile ale săptămânii este cel mai bine să postezi pentru a oferi o vizibilitate mai mare postării tale?
Sunt foarte multe mituri pe internet care spun că cea mai bună perioadă de a posta ceva este între 1-2 după amiază, miercurea și joia. Alții spun că ora 8 seara este optimă pentru a posta, iar alții consideră că dimineața devreme este perioada care ar oferi o vizibilitate mai mare postărilor tale.
Nu o să postezi după 11 noaptea dacă audiența ta este formată din copii de până în 10 ani sau din persoane trecute de 50 de ani. Nu o să postezi în mijlocul zilei dacă audiența ta este formată din persoane cu vârste curpinse între 25-34 de ani pentru că cel mai probabil, acestea sunt la muncă și nu pot vedea postarea ta.
Majoritatea rețelelor de socializare oferă posibilitatea unor statistici amănunțite când vine vorba de audiența unei pagini.
Transformându-ți profilul de Instagram într-o pagină de business poți vedea care este audiența ta și în funcție de acest lucru poți să îți creezi strategiile de conținut.
O să iau ca exemplu o secțiune de statistici pentru un cont de-ale mele de Instagram pentru a îți arăta cum funcționează toată treaba asta și cum ar trebui să gândești pentru a posta.
Se poate observa că acest cont este urmărit în proporție de 56% de femei, iar vârsta preponderentă a audienței se situează între 18-24 ani. În general, la această vârstă indivizii sunt studenți, ceea ce înseamnă că nu au neapărat un program bine stabilit.
Te poți gândi cum decurge o zi obișnuită din viața unui student pentru a hotărî care sunt timpii în care acesta ar putea folosi social media.
Un alt lucru important în oferirea statisticilor de către Instagram, este locația de unde este audiența ta. După cum bine se poate vedea, cele mai multe persoane care îmi urmăresc mie profilul de Instagram sunt din București, ceea ce confirmă ce am spus mai sus, că majoritatea sunt studenți.
Cel mai important lucru, după părerea mea, este acest grafic în care ne este arătat cât de mulți indivizi sunt online în funcție de ore și de zile.
Se poate observa că în zilele de luni, cel mai bun interval de a posta ceva este între 9 am si 12 pm pentru că atunci audiența este în creștere, ajungând la ora 12 să atingă un maxim. De preferat este să micșorăm cât de mult putem acest interval de 3 ore prin încercări. Presupun că perioada asta este corespunzătoare cu trezitul studenților și cu plecatul la facultate.
Între ora 18 și 21 este din nou un interval optim de a posta, însă la fel ca în cazul precedent, acest interval trebuie micșorat experimentând.
Uitându-mă pe analiza în funcție de zile a profilului meu, observ că zilele de luni, miercuri și joi ar fi zilele cu cea mai mare audiență, așa că voi încerca să-mi programez publicarea conținutului în aceste zile la orele corespunzătoare analizei.
Facebook oferă și mai multe statistici!
Facebook este una dintre rețelele de socializare care oferă statistici complexe legate de audiența unei pagini. Asta înseamnă că poți face analize mult mai sigure prin care să descoperi ora la care postările tale ajung cel mai bine la populație.
YouTube este folosit preponderent de tineri, ceea ce înseamnă că trebuie să îți adaptezi conținutul de acolo programului lor.
Nu e o idee bună să postezi pe YouTube dimineța între 9 și 12, de exemplu, pentru că majoritatea utilizatorilor de YouTube sunt la școală și așa mai departe.
Poți găsi perioada optimă de a posta pentru toate rețelele de socializare, tot ceea ce trebuie făcut este să analizezi, să experimentezi și să gândești.
By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://www.site4all.ro/