Ce este un Social Media Manager? Costuri și beneficii

Ce este un Social Media Manager? Costuri și beneficii

Dacă ai o afacere prezentă în mediul online, mai mult ca sigur ai auzit de Social Media Manager. Cine este acesta? Cu ce se ocupă el și de ce ar trebui ca orice afacere prezentă online să aibă așa ceva pentru a-și îmbunătăți campaniile de marketing?

Un Social Media Manager (SMM) este o persoană din interiorul sau exteriorul unei afaceri care este înzestrată cu monitorizarea, filtrarea, analiza și ghidarea prezenței pe social media a unui brand, produs, persoană sau corporație. SMM sunt găsiți, de obicei, în departamentele de marketing și relații publice ale marilor organizații.

Ce face un SMM?

Un SMM construiește strategia pentru o bună prezență a unei companii în social media și administrează canelele sociale ale acesteia. Asta poate include Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, Snapchat sau Pinterest. În plus, pe lângă faptul că un SMM este vocea brandului în online, acesta analizează rezultatele campaniilor, înregistrând engagement-ul produs.

De ce ai nevoie de un SMM?

În anul 2014, existau doar 3 milioane de advertiseri activi pe Facebook. Acest număr s-a dublat până la finalul anului 2018, ajungând la 6 milioane de advertiseri și asta doar pe Facebook.

Asta arată cât de important a devenit marketingul pe rețelele de socializare pentru afaceri în ziua de azi. Cu toate astea, peisajul social media a suferit câteva schimbări în 2018: Facebook a introdus un nou algoritm care se axează aproape în totalitate pe promovare plătită, Twitter nu te mai lasă să postezi același conținut pe mai multe conturi, Instagram a introdus anumite facilități pentru crearea de video etc.

Pentru a fi la curent cu toate aceste schimbări continue care apar în acest mediu este nevoie de un expert care să aibă timp să înțeleagă aceste modificări.

Top 5 motive pentru a angaja un SMM:

  1. Peisajul social media este în continuă schimbare;
  2. Ai nevoie de o strategie pentru mediul social online;
  3. Protejarea reputației și îmbunătățirea relațiilor cu clienții;
  4. Monitorizare, raportare, îmbunătățire;
  5. Minimizarea cheltuielilor cu reclamele online.

Care sunt responsabilitățile unui SMM?

Dezvoltarea brand-ului

Consumatorului îi trebuie un motiv să cumpere de la tine. Un SMM are responsabilitatea să identifice nevoile clienților din mediul online și să le ofere pe tavă soluțiile la problemele lor. Acesta trebuie să construiască o imagine prin care clienții să se identifice cu brand-ul.

Identificarea publicului țintă

Produsul sau serviciul tău nu poate fi achiziționat de toți oamenii. În acest sens, SMM are responsabilitatea de a identifica cărui tip de public prezent pe rețelele de socializare i se adresează produsul tău și să construiască o rețea în care oamenii care fac parte din acest public ideal să interacționeze cu brand-ul tău.

Setarea clară a obiectivelor

Campaniile de promovare pe social media au diverse obiective, precum: creșterea traficului, creșterea vânzărilor, creșterea notorietății etc.

SMM trebuie să stabilească obiectivele clare în concordanță cu imaginea și dorințele tale și ale brand-ului tău.

Design vizual și strategie de dezovltare

În urma stabilirii obiectivelor, SMM are obligația să creeze strategii prin care să ajungă la îndeplinirea acestora. În ziua de azi design-ul vizual este un element important în tot ce înseamnă online, astfel un SMM trebuie să se ocupe de asta.

Strategie solidă de conținut

Mereu apare problema a ceea ce un brand poate posta pe rețelele sociale. Este prea mult? Este prea puțin? Când? Cum? De ce?

Un SMM trebuie să găsească răspunsurile la aceste întrebări în funcție de nișa de activitate a afacerii și să creeze pe baza răspunsurilor o strategie de conținut solidă.

Activarea fanilor sau a urmăritorilor

Oamenii se plictisesc repede, de aceea, în mod regulat, SMM are obligația să propună diverse modalități precum concursuri sau promoții prin care fanii să fie din nou motivați să interacționeze cu brand-ul.

Urmărirea și analiza ROI

ROI este un acronim folosit pentru „Return of investment", ceea ce înseamnă venitul obținut raportat la chetuielile pe care o afacere le are cu social media, în cazul nostru.

SMM are obligația analizării acestui indicator pe baza căruia să îmbunătățească constant strategiile afacerii.

Alegerea unui SMM bun pentru afacerea ta nu este un proces ușor pentru că de cele mai multe ori se întâmplă ca un SMM să nu rezoneze cu un anumit brand, astfel rezultatele lui nu vor fi optime în promovarea imaginii afacerii.

De aceea, un SMM bun trebuie să fie pasionat, comunicativ și să aibă capacitatea de se adapta la diversele responsabilități pe care le are.

Cât costă o prezență decentă pe social media?

Cristian China-Birta a scris un articol foarte bun cu privire la cât costă o prezență decentă pe social media pe care îl poți găsi aici.

Noi, am extras câteva informații esențiale din acest articol și am ajuns la o concluzie: Ce e bun costă bani!

Câteva date concrete care apar în articolul lui Cristian:

  1. Ai nevoie de un Social Media Manager (150-500 euro/lună);
  2.  Prezența pe social media nu se construiește pe reach-ul organic, ci pe cel plătit (200-500 euro/lună pentru reclame);
  3. Ai nevoie de conținut și de cineva care să creeze conținutul: fotograf, grafician etc. (200 euro/lună);
  4. Folosirea influencer marketing (>10.000 euro/an);
  5. Implementarea unui chatbot (1500 euro/an).

Suma minimă, fără Influencer Marketing și Chatbot: 6600 euro/an.

Suma maximă, fără Influencer Marketing și Chatbot: 12600 euro/an.

Adaugă la aceste sume Influencer Marketing și implementarea Chatbot-ului și află suma finală anuală.

3
Cum să promovezi un restaurant în social media? (G...
Instagram #Hashtag 2019

Postari Asemanatoare

 

Comentarii

Doar utilizatorii inregistrati pot adauga comentarii la articolele din site! Inregistreaza-te sau daca ai deja un cont Autentifica-te
In acest moment articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care scrie unul!

Pentru a va oferi cea mai buna experienta online acest site utilizeaza cookie-uri.

Prin utilizarea site-ului nostru, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor noastre.

Despre Cookie Sunt de acord