Ce inseamna SEO si cum se foloseste?

Ce inseamna SEO si cum se foloseste?

Auzim de ceva timp tot vorbindu-se de SEO. Servicii SEO, Optimizare SEO si alte denumiri din acestea pe care multi nu le intelegem. Asa ca, ce inseamna SEO? SEO este un cumul de strategii sau procesul prin care websiteul sau anumite pagini devin vizibile gratuit in lista rezultatelor pe care le ofera motorul de cautare. SEO este, de fapt, Optimizare pentru Motoarele de Cautare. Acronimul SEO provine din expresia Search Engine Optimization din limba engleza.

Google este cel mai folosit motor de cautare de pe intreg mapamondul. Deja nu mai psunem "cauta pe net", ci "cauta pe Google". Optimizarea pentru motoarele de cautare inseamna ca aplici tehnici si strategii astfel, incat websiteul respectiv sa fie listat in Google pe o pozitie cat mai buna. Si partea buna: pentru acest trafic nu trebuie sa platesti!

Daca vrei sa ai un anumit trafic pe websitul tau, folosind tehnici de optimizare SEO, iti recomand sa implementezi tehnicile SEO descrise in acest articol.

SEO ofera detinatorilor de site-uri 5 beneficii de baza:

  1. Indexarea paginilor; 
  2. Pozitionarea cat mai buna a site-ului pe cuvinte cheie care aduc trafic; 
  3. Vizitatori cat mai multi; 
  4. Conversii ( acesta fiind un beneficiu secundar); 
  5. Posibilitatea targetarii locale a audientei (ca aparitiile pe Google Maps, de exemplu). 

Optimizarea unui site web implica, in primul rand, editarea continutului si codului sursa a paginilor pentru a le mari releventa prin obtinerea unei anumite densitatii a cuvintelor cheie si in eliminarea elementelor care impiedica o buna indexare a paginilor web in motoarele de cautare (SEO on-page/ SEO on-site).

Deoarece tehnicile SEO implica de multe ori modificarea codului sursa al site-ului, acestea pot fi imbinate cu servicii de dezvoltare web si web design.

De asemenea, SEO mai inseamna si o promovare a site-ului pe alte site-uri si bloguri si obtinerea de backlinkuri (SEO off-site). Printre metodele de obtinere a backlinkurilor se numara: publicare de advertoriale pe site-uri si bloguri relevante, din acelasi domeniu de activitate, publicare de comunicate de presa, plasare bannere care contin link catre site-ul promovat, plasare linkuri catre site-ul promovat in blogroll-ul sau footerul unui website partener.

Beneficiile aduse de SEO

In primul rand, putem vorbi despre cresterea vizibilitati site-ului in motoarele de cautare. Este vorba despre numarul de afisari ale site-ului tau atunci cand un utilizator cauta un anumit termen/cuvant cheie.

In al doilea rand, este vroba despre cresterea numarului de utilizatori care ajung pe site, data cu cresterea vizibilitati site-ului in motoarele de cautare sansele ca site-ul tau sa fie accesat de mai multi utilizatori cred proportional.

In al treilea rand, cresterea calitativa a utilizatorilor care ajung pe site. Implica o focalizare corecta realizata in cadrul campaniei de optimizare SEO a site-ului va atrage dupa sine un numar mai mare de trafic calitativ pe site. De cele mai multe ori se intalnesc cazuri in care Google nu stie in ce dulap sa includa un site si face confuzie datorita setarilor gresite in cadrul site-ului tau sau a strategiei gresite de servicii SEO.

In al patrulea rand, cresterea credibilitatii brandului. Cresterea vizibilitatii si cresterea numarului de utilizatori care ajung pe site-ul companiei tale atrage dupa sine si cresterea notorietatii brandului tau.

Brandul devine mai vizibil, intra in subconstientul utilizatorilor si cu siguranta acest lucru se va identifica si cu o notorietate mai sporita a acestuia.

Cresterea calitatii site-ului sau experientei de navigare a utilizatorilor in cadrul site-ului - o campanie de optimizare SEO presupune in primul rand optimizarea tuturor elementelor care tin de partea interna a site-ului.

Cresterea numarului de conversii

Vizibilitatea mai buna, numarul de utilizatori mai crescut si mai calitativ, experienta de navigare performanta prin site, cu singuranta sunt punctele cheie atunci cand vine vorba de a atrage noi clienti prin intermediul motoarelor de cautare.

O alta metoda excelenta de a folosi tehnicile puse la dispozitie de "arsenalul" SEO este determinarea tipului specific de piata careia i se va adresa site-ul, si concentrarea - acolo unde este cazul, pe tehnicile specifice de promovare. Cele mai cunoscute "sub-ramuri" de acest tip sunt tehnicile specifice pentru e-commerce, optimizarea pentru audienta internationala, si mai ales - SEO-ul local. Pentru acesta din urma recomandam o lectura foarte bine venita, pentru care multumim specialistilor de la Digital Craft Agency.

Avantajul promovarii online este modalitatea usoara de a masura rezultatele obtinute. Astfel, poti sa afli exact cate vanzari au avut loc prin intermediul site-ului si sa analizezi atat vanzarile, cat si clientii.

Monitorizarea complexa a comportamentului utilizatorilor - prin intermediul unei campanii SEO vom avea parte si de o analiza concreta si corecta a rezultatelor.

4
#3 Ghid WooCommerce: Construiește-ți singur magazi...
Setarile unei campanii SEO

Postari Asemanatoare

 

Comentarii

Doar utilizatorii inregistrati pot adauga comentarii la articolele din site! Inregistreaza-te sau daca ai deja un cont Autentifica-te
In acest moment articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care scrie unul!

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://www.site4all.ro/

Cron Job Starts