Ce trebuie sa stii inainte de a intra intr-un proces de branding personal

Ce trebuie sa stii inainte de a intra intr-un proces de branding personal

Crezi in tine si in visul tau de a-ti creste propriile idei de afaceri, ti-ai definit profilul viitorului business, ai chiar si ceva mijloace financiare necesare oricarui inceput, oportunitatile par sa defileze prin viata ta... si totusi, de unde ar trebui sa incepi, care ar fi primul pas concret? Dar urmatorul? Iata cateva sugestii privind succesiunea acestora.

Primul pas: Sa ceri sfatul unui specialist pe probleme de branding personal.​

Pare simplu, sfaturi ai mai primit si pana acum, mai ales din cele nesolicitate care sunt atat de aiuritoare, pentru simplul motiv ca vin intr-un moment cand mintea ta nu este setata pentru a le receptiona. Probabil, ai aflat deja pe propria piele, cum se spune, ca numai sfaturile solicitate sunt si cele pe care le asimilezi cu adevarat. Iti alegi un specialist sau iti este recomandat de catre cei care au trecut deja prin aceasta faza de dezvoltare personala si antreprenoriala, pentru ca, da, aceasta este realitatea, te pregatesti sa treci printr-un proces de transformare, avand drept tinta amplificarea abilitatilor de afaceri.

Pasul doi: Accepta procesul de evaluare propus de catre specialistul de branding personal.​

Deja ti-au rasarit semne de intrebare in fata ochilor, dar este un pas esential, aproape indispensabil. Este vorba despre autoevaluare, intrebari cu tenta personala, definirea in scris a obiectivelor de ordin profesional, definirea propriilor competente, ce aspecte ale personalitatii tale crezi tu ca iti confera o valoare aparte, unde vrei sa ajungi cu nivelul afacerii tale, de ce crezi ca aceasta are valoare in ochii celorlalti, ce crezi ca poti aduci in viata celorlalti.

Fiecare element din cele mentionate anterior, precum si altele asemanatoare vor trebui definite, clarificate, exprimate verbal si in scris. Vei fi supus unei evaluari care te va obliga la introspectie. Si nu este de glumit cu acest al doilea pas. Pentru ca din acest proces de evaluare vor rezulta punctele forte pe baza carora vei fi ajutat sa iti cladesti numele, renumele, afacerea, adica brandul personal. Aceste puncte forte se vor concretiza in strategii de branding personal si vor include toate aspectele, adica tot necesarul de timp, bani, resurse umane.

Ineditul, valoarea acestui pas pot si produce rezultate neasteptate datorita, in principal, evaluarii oferite de un specialist in branding personal. Trasaturi ascunse, oportunitati nesesizate, abilitati exploatate insuficient si multe altele pot fi decelate de catre un evaluator in cadrul procesului de construire a unui branding personal.

Pasul trei: Acest pas este al treilea, dar nu cel de pe urma, pentru ca in umbra acestuia vei incepe sa iti consolidezi brandingul personal si, evident, sa il dezvolti, sa il cresti, sa devina viabil.​

Daca ai inteles mecanismul, sa mai adaugam ca un adevarat proces de branding personal este un never ending story. Specialistul in dezvoltarea unui branding personal trebuie sa fie mereu alaturi de tine, atat pentru updatarea strategiei, cat si pentru a-ti furniza un feedback obiectiv. Si acesta se va obtine prin evaluarea constanta a rezultatelor obtinute in cresterea afacerii sub impactul brandului personal.

Unele evolutii pot sa impuna o resetare a unor abordari si aceasta faza nu trebuie privita ca o negare a celor decise si aplicate anterior. Este firesc si reprezinta, in esenta, recunoasterea dinamicii prezenta in tot ce ne inconjoara. Lipsa de flexibilitate in procesul de branding personal ar fi echivalenta cu inceputul sfarsitului. Brandingul personal isi va pune amprenta asupra cresterii si dezvoltarii afacerii tale, iar mersul acesteia iti va arata daca deciziile privind brandingul personal au fost realiste. Acest tip de interactiune este valabil si in cazul in care brandul personal te sustine si este esential in cadrul unei comunitati de afaceri sau a unei comunitati de urmaritori pe care o influentezi sub o forma sau alta, prin perceptia pe care o impui.

Cristina Norocel, co-founder program Rezist să fiu antreprenor?! , fondator agentia de marketing si comunicare MarketingFX Concept

2
Re-adaptare, re-inventare, re-orientare
Buget de promovare sau ganduri despre viitor

Postari Asemanatoare

 

Comentarii

Doar utilizatorii inregistrati pot adauga comentarii la articolele din site! Inregistreaza-te sau daca ai deja un cont Autentifica-te
In acest moment articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care scrie unul!

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://www.site4all.ro/