Chatbots - Avantaje pentru Business si Clienti

Chatbots - Avantaje pentru Business si Clienti

Te intrebi si tu ce este un chatbot si de unde a aparut acest trend? Poate te gandesti daca un chatbot ar fi potrivit si pentru afacerea ta. 

Desi pare a fi o noutate iar cuvantul chatbot a intrat in vocabularul nostru de curand, prima idee care a dus la aparitia chatbots a fost lansata in 1950. 

Evolutia lor a fost una destul de lenta la inceput, insa odata cu evolutia tehnologiei in general, au devenit tot mai prezenti in vietile noastre. Atat de prezenti incat se preconizeaza ca pana la finalul lui 2022, 80% dintre afacerile prezente online vor ajunge sa foloseasca chatbots. 

 O scurta istorie a chatbots

Siri, Google Now, Alexa, Cortana – cu siguranta ai auzit de ele si cel mai probabil ai avut si ocazia de a le folosi.

Aceste variante de asistenta virtuala au la baza un chatbot si folosesc inteligenta artificiala combinata cu prelucrarea limbajului natural, astfel incat sa creeze o experienta placuta in interactiunea cu clientii.

Daca privim in urma insa, observam ca totul a pornit de la studiile efectuate de Alan Turing, care a concluzionat ca interactiunea cu o masinarie cu adevarat inteligenta nu va putea fi diferentiata de interactiunea cu un om, atunci cand este vorba de una bazata doar pe text.

De-a lungul anilor, teoria lui Turing s-a transformat intr-un adevarat test pe care fiecare chatbot il avea de trecut. Unii au reusit, altii nu.

Eliza (1966), Parry (1972), Jabberwacky (1988), Dr. Sbaitso (1992), Alice (1995), Smarter Child (2001) sau Watson (2006) au fost precursorii chatbot-urilor pe care le folosim din ce in ce mai frecvent in zilele noastre.

Cei de la Chatbots Magazine ii prezinta in detaliu intr-un vizual despre istoria chatbots, daca vrei sa afli mai multe.

In 2016 cei de la Facebook au lansat chatbots integrati in platforma Facebook Messenger. In 2017 existau deja 100.000 de astfel de bots si in 2018 numarul lor se triplase, ajungand la 300.000. Acum, majoritatea site-urilor si paginilor de Facebook fie folosesc automatizarea sau chiar un chatbot.

Ce avantaje aduce un chatbot pentru business-ul tau?

In primul rand iti reduce timpul petrecut online raspunzand prospectilor si totodata te aduce mai aproape de clientii tai. Interesant, nu-i asa?

Faptul ca potentialii tai clienti au parte de raspunsuri la intrebari oricand, le ofera incredere sa apeleze la tine si cu alta ocazie. Imagineaza-ti cat timp ar fi nevoie sa investesti daca ai raspunde tu sau unul dintre angajatii tai tuturor mesajelor!

Daca ai invatat din interactiunea avuta pana acum cu clientii ca ei adreseaza constant aceleasi intrebari care ar putea avea raspunsuri standard, o varianta usor si rapid de configurat ar fi cea de automatizare a raspunsurilor la intrebari, oferita direct de catre Facebook.

Poti duce insa experienta clientilor la un alt nivel daca alegi sa folosesti un chatbot care poate nu doar sa le raspunda la intrebari ci si sa le trimita clientilor diferite materiale, sa le propuna oferte si chiar sa colecteze date, cu acordul acestora, bineinteles.

Reusesti astfel sa mentii o legatura pe termen lung cu potentialii clienti si sa ii transfori cu mai mare usurinta in clienti multumiti.

Ce mai poti face? Sa ii directionezi pe cei care interactioneaza cu chatbot-ul tau catre paginile din site care consideri ca ar fi importante si relevante pentru experienta lor sau direct catre produsele din oferta. Tu alegi ce vrei sa le spui si sa le arati clientilor!

Am scris de curand si despre alte metode prin care poti ajunge cu usurinta la clienti, poate te inspira.

Ce beneficii au clientii in folosirea chatbots?

Principalul beneficiu pe care il va remarca un client in interactiunea cu un chatbot va fi disponibilitatea acestuia. Practic, va avea pe cineva disponibil sa ii raspunda la intrebari atat in timpul cat si in afara programului, instant.

Uneori clientii au nevoie de ajutor in a gasi anumite informatii, fie pentru ca nu au rabdare si timp sa caute singuri sau poate pentru ca nu se descurca. Aici poate interveni cu succes un chatbot care sa ii ghideze sau sa le faca recomandari.

Cu totii ne dorim ca experientele pe care le avem sa fie personalizate, iar simplul fapt ca un chatbot poate cu usurinta sa i se adreseze unui client pe nume, daca a fost setat sa faca asta, va imbunatati experienta clientului.

Clientii stiu de cele mai multe ori ca poarta o conversatie cu un chatbot si nu cu o persoana, insa o parte dintre ei chiar prefera sa interactioneze astfel, li se pare mai simplu si mai practic.

In plus, atunci cand vor sa opreasca interactiunea cu un chatbot, o pot face cu usurinta.

Cum poti sa beneficiezi si tu de avantajele unui chatbot?

Stim ca unele dintre cele mai mari temeri legate de chatbots sunt faptul ca sunt dificil de implementat, ca presupun experienta unui dezvoltator sau costa foarte mult.

Tocmai din acest motiv am lansat webinarul gratuit ABChatbot care te ajuta sa pui bazele unui chatbot in doar 40 de minute.

Afla cum sa automatizezi mesajele de pe Facebook cu usurinta si cum poti face setarile unui chatbot, astfel incat chiar de astazi sa fii mai aproape de clientii tai.

Te vom ghida prin toti pasii pe care ii ai de urmat pentru setarea unui chatbot, acel "angajat" care va raspunde corect si prietenos la orice ora mesajelor primite de la clienti.

0
De ce sa alegi implementarea unui chatbot pentru a...
3 modalitati prin care ajungi cu usurinta la clien...

Postari Asemanatoare

 

Comentarii

Doar utilizatorii inregistrati pot adauga comentarii la articolele din site! Inregistreaza-te sau daca ai deja un cont Autentifica-te
In acest moment articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care scrie unul!

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://www.site4all.ro/