Comunicarea in era COVIDului

Comunicarea în era COVIDului

"La vremuri neobisnuite, masuri neobisnuite!" asa as incepe aceste randuri. COVID-19 ne va transforma pe toti, a si facut-o, dar inca nu s-au ales apele, la nivelul nostru, al reactiilor umane. Avem tendinta de a pune la indoiala si de a lua in deradere orice regula care ne scoate din zona de confort. Comentam defavorabil orice decizie oficiala, numai pentru a avea iluzia ca "am comentat". Aruncam in derizoriu orice notiune.

Acum, mai mult decat oricand, este nevoie sa facem o schimbare de mindset. Insist asupra acestui aspect, pentru ca se stie ca singura constanta este schimbarea, vazuta ca proces continuu. Este esential sa intelegem importanta schimbarilor de mentalitate si sa punem accentul pe dezvoltarea unei comunicari transparente si usor de inteles de catre toate partile implicate. Abordarea corecta a spiritului antreprenorial, vazut ca un ansamblu de factori cheie, poate sa faca diferenta daca intelegem importanta comunicarii, atat in interiorul firmei, intre angajati, cat si la exterior, in relatia pe care antreprenorul trebuie sa o aiba cu mediul online.

Traversam o perioada extrem de sensibila cand "exterior" a devenit echivalent cu "online". Realitatea sociala a momentului face ca alaturarea celor doi termeni, "exterior" si "online", sa devina un element cotidian.

Schimbarea de mindset in comunicare, la nivel antreprenorial, este esenta momentului.

Online-ul a devenit canal unic de comunicare si constientizarea acestei abordari trebuie sa genereze si o atitudine profund responsabila. Sa constientizam ca superficialitatea, lipsa de respect pentru ideile transmise prin online pot avea consecinte neasteptate. Sa ne asumam faptul ca exprimarea online nu trebuie sa devina un debuseu, o gaura neagra in care putem arunca orice, oricand. Sa retinem ca online-ul nu uita si nu iarta. 

Conduita relatiilor online trebuie sa devina mai constienta de efectul de bumerang care este definitoriu. Acest efect ne poate afecta pe toti, angajati, angajatori, antreprenori, freelanceri. 

Este oare cazul sa formulam noi reguli, sa le dam un ambalaj mai tipator, sa folosim cuvinte dure, cu aspect de sentinta, sa le comunicam ca si cum am fi niste guru ai mediului online? Dimpotriva. Nimic din toate acestea. Comunicarea online, la orice nivel ierarhic institutional sau public, trebuie sa revina la regulile bunului simt. Respect, corectitudine, concizie, adevar, responsabilitate - iata notiuni cheie care trebuie sa se regaseasca in orice comunicare online. 

Un mindset antreprenorial care vrea sa razbata prin aceste momente sensibile trebuie sa faca apel la aptitudinile si atitudinile specifice competentei reale, sa renunte la beneficiile aparente ale senzationalului de moment. Valorificarea responsabila a instrumentelor din spatiul online trebuie sa devina un element fundamental in conduita antreprenoriala. Lumea, in general, si lumea afacerilor, in particular, formeaza un tandem aflat mereu in schimbare. Social media si retelele de socializare sunt uneltele de baza cu care putem sa lucram in aceste momente. Sa invatam sa folosim cu responsabilitate si intelepciune spatiul virtual. Este vital.

1
Buget de promovare sau ganduri despre viitor
Brand personal - Despre viitorul brandingului pers...

Postari Asemanatoare

 

Comentarii

Doar utilizatorii inregistrati pot adauga comentarii la articolele din site! Inregistreaza-te sau daca ai deja un cont Autentifica-te
In acest moment articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care scrie unul!

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://www.site4all.ro/