Cum ar trebui sa comunice companiile, in functie de business-ul lor

 Cum ar trebui sa comunice companiile, in functie de business-ul lor

Publicitatea a evoluat foarte mult in ultimii 50 de ani, iar concurenta a devenit apriga.

Astazi suntem supusi la aproximativ 6000 de reclame/zi. In acest context devine o provocare sa gasesti canalele potrivite pentru a-ti distribui mesajul. In special firmele mici se confrunta cu aceasta problema, iar de cele mai multe ori este vitala, poata hotari succesul sau esecului business-ului.

Poti sa ai cel mai bun produs sau cel mai bun serviciu, insa, daca nimeni nu il cunoaste... ghici ce? Nimeni nu il va achizitiona. Astfel, marketingul este unu din cele mai importante aspect pe care o companie trebuie sa le ia in considerare in partea de bugetare indiferent ca vorbim de o companie mare, medie sau un start-up.

Pentru a alege canalul de promovare potrivit in functie de businessul tau, mai intai trebuie clarificat contextul in care se afla businessul tau.

Pentru a afla acest context va trebui sa iti raspunzi la o serie de intrebari. Una dintre cele mai importante intrebari este care este profilul ideal al clientului tau, adica sa iti construiesti acel avatar al clientului tau ideal. Pentru a avea o imagine completa despre clientul tau ideal, trebuie sa incerci sa afli cat mai multe informatii despre acesta. De la varsta si venitul lunar, pana la obiceiuri de cumparaturi si obiceiuri de a-si petrece timpul liber. 

Toate aceste informatii vor juca un rol important in alegerea canalului potrivit.

O alta intrebare la care va trebui sa raspunzi este ce tip de produs/serviciu vinzi. In functie de ce pozitie alegi sa abordezi pe piata, vei fi o companie care produce un bun de larg consum, adresat tuturor, sau vei fi o companie care produce editie limitata si ai o pozitionare high-class. Pentru produse adresate persoanelor fizice se poate folosi aproape orice mijloc conventional de comunicare. Pe de alta parte, produsele sau serviciile adresate altor afaceri pot fi vandute printr-o gama mult mai restransa de canale.

Un aspect important este care este bugetul de care dispui. Daca esti la inceput de drum si nu dispui de un buget de promovare mare atunci este ideal sa iti concentrezi atentia spre unul sau doua canale de promovare si sa faci o promovare sustinuta pe aceste canale, decat sa iti risipesti bugetul pe mai multe canale, insa, fara rezultate bune.

4
De la angajat la antreprenor

Postari Asemanatoare

 

Comentarii

Doar utilizatorii inregistrati pot adauga comentarii la articolele din site! Inregistreaza-te sau daca ai deja un cont Autentifica-te
In acest moment articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care scrie unul!

Pentru a va oferi cea mai buna experienta online acest site utilizeaza cookie-uri.

Prin utilizarea site-ului nostru, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor noastre.

Despre Cookie Sunt de acord