Cum poate folosi un magazin online Chatbot Messenger?

Cum poate folosi un magazin online Chatbot Messenger?

Acum ceva timp am publicat un articol referitor la motivele pentru care un restaurant ar trebui să aibă un chatbot.

Astăzi, vreau să îți prezint beneficiile pentru care orice magazin online trebuie să aibă un Chatbot de Messenger.

Pentru că algoritmul Facebook s-a modificat într-un sens nu tocmai plăcut pentru afaceri în ultimul timp, ceea ce a dus la pierderea de influență a multor pagini de Facebook și pentru că, totuși, Facebook rămâne cea mai mare platformă de socializare din România cu peste 6 milioane de conturi active, această platformă este încă cel mai bun loc unde poți să îți crești afacerea.

Dacă ai un magazin online, uite de ce ar trebui să implementezi un chatbot.

1. Îți fidelizezi clienții

Postările tale pe Facebook nu mai sunt vizibile pentru toți urmăritorii tăi, astfel ai nevoie de ceva nou prin care să îți anunți „fanii" despre noile oferte, noile colecții și cele mai bine vândute produse.

Mai mult decât atât, prin intermediul chatbot-ului poți crea content marketing. Poți oferi mici sfaturi. Dacă ai un magazin de fashion, poți oferi sfaturi săptămânale despre fashion. Dacă ai o librările, poți oferi recenzii ale cărților, recomandări și așa mai departe.

2. Ajungi instant la potențialii clienți

După crearea unei liste de abonați la chatbot (pentru asta este nevoie de strategii sănătoase), poți trimite oricând mesaje în masă, fiind sigur că abonații tăi le văd. Rata de citire a mesajelor pe Facebook Messenger este peste 98%. Cum ți se pare asta?

3. Facilitezi procesul de analiză

În urma acțiunilor abonaților tăi în messenger poți înțelege ce-i interesează cu adevărat. Creezi statistici, apoi oferi clienților exact ce îi interesează.

Fă clienților un up-selling. Dacă un client este interesat sau a cumpărat o pelerină de ploaie, vino în întâmpinarea lui cu un mesaj în care îi prezinți și o pereche de cizme.

4. Îmbunătățești procesul de vânzare

În anul 2018, Facebook a dat posibilitatea paginilor de business de a putea implementa plata direct pe Messenger.

Astfel, clientul care vede un produs la tine în chatbot, poate imediat să apese pe un buton și să achiziționeze cât ai clipi acel produs.

Nu trebuie să mai trimiți clientul de pe o pagină pe alta, din messenger pe site și de pe site pe pagina de plată. Totul se întâmplă într-un singur loc de acum.

5. Poți fi mult mai personal cu clienții

Dacă ai un magazin online, probabil, folosești deja email marketingul. Ai acolo un newsletter săptămânal în care trimiți ofertele celor care s-au abonat, dar aceste emailuri ajung în cea mai mare parte a timpului în folderul de „Oferte" și nu este deschis niciodată.

Plus că mailul este o formă de comunicare formală, unde oamenii se așteaptă de fiecare dată să găsească exprimări mai pompoase și stilate, ceea ce nu creează o legătură strânsă cu clienții.

Pe Facebook Messenger, oamenii se așteaptă să primească mesaje de la prieteni, mesaje personale, fără uz de formalități. Asta poate face ca legăturile tale cu clienții să devină foarte strânse.

Aici nu e nevoie să folosești cuvinte precum „dumneavoastră", ci poți folosi pur și simplu „tu".

6. Poți crea magazinul tău doar pe MessengerEnter heading here...

La punctul 4 îți spuneam că de acum se poate plăti direct din aplicație, însă e ceva mai mult de atât.

Nu doar că plata se face instant din aplicație, însă tu poți crea un magazin chiar acolo. Poți face meniuri și tab-uri în care să îți afișezi produsele în mod constant, iar cei care deschid aplicația să poată vedea oricând ceea ce tu le oferi.

Orice magazin online care dorește să rămână sau să își îmbunătățească prezența pe piață, trebuie să ia în considerare un astfel de chatbot.

1
De ce content marketing-ul este important
De ce ar trebui fiecare restaurant să folosească u...

Postari Asemanatoare

 

Comentarii

Doar utilizatorii inregistrati pot adauga comentarii la articolele din site! Inregistreaza-te sau daca ai deja un cont Autentifica-te
In acest moment articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care scrie unul!

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://www.site4all.ro/