Cum să faci reclama perfectă pe Facebook

Cum să faci reclama perfectă pe Facebook

Ca proprietar sau administrator al unei pagini pe rețelele de socializare, sigur te interesează cum să creezi cea mai bună reclamă pentru afacerea ta. Care sunt criteriile de care trebuie să ții cont și cum poți ajunge la mulți oameni cu un buget foarte mic?

Nu există o formulă magică pentru asta, însă RoboMarketing îți oferă niște puncte pe care ar trebui să le iei în calcul atunci când îți faci un anunț plătit pe astfel de rețele.

Aproape pe toate rețelele de socializare reclamele sunt asemănătoare, iar pentru prezentarea unei astfel de reclame, am ales un exemplu de pe Facebook pentru că aici poți crea printre cele mai complexe reclame.

Anatomia unei reclame

Jasper's Market Ad
  1. Informațiile Sociale
  2. Numele afacerii
  3. Textul
  4. Imagini și video
  5. Call to Action (Îndemnul la acțiune)

Ce elemente cheie ți-au atras atenția?

Headline-ul trebuie să cuprindă un scurt rezumat a ceea ce oferi.

Textul reprezintă ceea ce potențialul client vede prima dată.

Descrierea este valabilă doar pentru anumite tipuri de reclame și permite potențialilor clienți să vadă mai multe detalii despre produsul tău.

Media (imagini și video) este cea mai mare parte din reclamă și face ca cei cărora le este adresată reclama să se oprească să privească în detaliu.

Îndemnul la acțiune este un buton care apare de obicei sub imagine sau în lateralul acesteia.

Cum trebuie să fie textul?

Noi, la RoboMarketing, cosiderăm că textul unei reclame trebuie să fie vizibil, scurt și la obiect. Cu toate astea am observat în ultimul timp că și poveștile mai lungi atrag.

Chiar dacă te adresezi unei game largi de posibili clienți, formulează reclama astfel încăt oamenii să creadă că le este adresată în mod particular. Folosește cuvinte precum: TU, GRATIS, INSTANT, ACUM, NOU.

Titlul reclamei ar trebui să nu fie doar un titlu, ci ar trebui să fie un îndemn care să completeze butonul de acțiune. Creează un titlu cât mai creativ folosind litere mari și mici pentru atragerea atenției. Nu exagera pentru a nu obosi ochiul cititorului.

În cazul descrierii care apare în partea de jos a reclamei folosește aceleași tehnici creative precum în cazul titlului, însă și în acest caz ai grijă la exagerări.

Butoanele pentru acțiune sunt implicite, le poți selecta dintr-o listă mai mare și ai la dispoziție butoane precum: DOWNLOAD, SHOW MORE, LEARN MORE, SHOP NOW etc.

Airbnb CTA

Alege cu grijă unul dintre acestea în funcție de obiectivul reclamei tale.

Creează anunțuri video sau imagini simple, la obiect, scurte și CÂT MAI VIZUALE. Am făcut o listă de 9 reclame care au avut mare succes în ultimul an în Social Media în articolul: 9 exemple de reclame pe Facebook pe care vrei să le faci.

Acum că știm care sunt elementele unei reclame trebuie să trecem la creare propriu-zisă a acesteia, astfel încât avem nevoie de un obiectiv.

De ce facem reclama?

Nu poți crea ceva fără a ști care este scopul acelui lucru. La fel și în cazul anunțurilor plătite, trebuie să avem un obiectiv.

Poți crea o reclamă pentru a aduce trafic pe site-ul tău. Poți crea o reclamă pentru a mări rata de conversie. Poți crea o reclamă pentru a crea conversații cu oamenii sau pur și simplu poți crea reclame pentru a-ți mări vizibilitatea afacerii.

Acestea sunt doar câteva dintre obiectivele pe care le poți stabili. După ce ai aflat care sunt obiectivele reclamei tale, apucă-te și construiește un text, un titlu și o descriere așa cum ți-am spus mai sus. Nu fi reținut în a folosi emoji. Crează un impact vizual mai mare și totul devine mai lizibil.

Crearea obiectului media este una dintre cele mai grele sarcini.

Imagine pentru reclamă

De la alegerea culorilor, care după părerea noastră, nu ar trebui să fie prea multe, până la alegerea elementelor grafice și a fontului textului (asta în caz că ai text pe reclamă) totul este dificil.

Este foarte greu să nimerești reclama potrivită din prima. Pentru a crea aceste elemente grafice, sfatul nostru este să apelezi la specialiști în design grafic, asta dacă nu te pricepi sau nu cunoști pe cineva priceput în acest domeniu.

Imaginea nu trebuie să fie încărcată cu elemente inutile. Păstrează totul curat, cu puține culori și mai multe tonuri, oferă emoție prin reclamă.

Audiența reclamei

După ce ai conceput practic reclama, urmează partea de publicare care este una dintre cele mai importante etape.

Aici stabilești care este audiența la care vrei să ajungă reclama ta. Poți selecta această audiență pe baza intereselor, comportamentelor, competențelor indivizilor din Social Media.

Tot ceea ce trebuie să faci este să gândești clar unde vrei să ajungă reclama.

Vrei să ajungă la cât mai multe persoane din diverse domenii sau vrei să țintești doar acele persoane care sunt interesate de domeniul în care activezi?

Bugetul reclamei

Sfatul nostru este ca pentru început să testezi mai multe seturi de reclame.

3 anunțuri diferite, cu audiențe diferite (care să difere cel puțin printr-un criteriu), pot fi tocmai bune pentru a concepe o mică statistică.

Folosește 3 anunțuri diferite timp de 3 zile din săptămână.

Oferă acestor anunțuri un buget de 5 lei/zi și află la care dintre acestea oamenii reacționează mai bine și care dintre ele își îndeplinește obiectivul.

3 zile*5 lei*3 reclame = 45 de lei

Cu 45 de lei poți afla care sunt tipologiile de reclame care se potrivesc afacerii tale.

Suntem bucuroși că te-am putut ajuta și sperăm ca reclamele tale să aibă un adevărat succes!

1
De ce ar trebui fiecare restaurant să folosească u...
9 exemple de reclame pe Facebook pe care dorești s...

Postari Asemanatoare

 

Comentarii

Doar utilizatorii inregistrati pot adauga comentarii la articolele din site! Inregistreaza-te sau daca ai deja un cont Autentifica-te
In acest moment articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care scrie unul!