By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://www.site4all.ro/

Cum sa folosesti un chatbot

Cum sa folosesti un chatbot

Chatbot este un instrument de marketing online care se bazeaza pe interactiune unu la unu cu potentialii clienti, folosindu-se de inteligenta artificiala si personalizare.

In scopul imbunatatirii campaniilor de marketing online, chatbot poate fi folosit in mai multe moduri si pentru diverse obiective:

 1. Folosirea chatbot pentru call-center

Potentialii clienti au cele mai multe intrebari. Gandeste-te cum a fost momentul acela cand nu mai scapai de intrebarile sacaitoare ale unui potential client... Cat de frustrat si enervat te simteai? Ai fi vrut sa-i spui sa te lase in pace, dar nu ai putut!

Aici intervine chatbot. Fiind un program automatizat de comunicare, chatbot poate raspunde la intrebarile repetitive ale audientei tale si face asta 24/7, fara sa consume resurse suplimentare sau sa se enerveze.

In acelasi timp, call-center-ul oferit de chatbot poate fi folosit si pentru a face programari. De ce sa ai un om care se ocupa de treaba asta cand poti avea un chatbot care o data creat, va reusi sa faca programarile pentru tine?!

Si cum poate intra un potential client in contact cu acest call-center al viitorului?

Pai exista mai multe variante in acest punct: poate fi afisat ca o iconita pe site-ul tau sau doar pe anumite pagini de pe el, poate fi afisat sub forma de bannere sau pop-up-uri pe site, poate fi legat la butonul de "Trimite mesaj" de pe pagina ta de business pe Facebook sau pur si simplu poate fi trecut sub forma de link in sectiunea Contact de pe site-ul tau.

2. Cresterea bazei de date a potentialilor clienti

O data ce un utilizator a accesat chatbot-ul tau, acesta va fi inregistrat intr-o baza de date, la fel ca la e-mail marketing, doar ca aici totul se intampla intr-un mod mult mai personalizat si distractiv.

Ce e cel mai tare cand ai o baza de date de potentiali clineti in chatbot, este faptul ca atunci cand trimiti mesaje in masa, rata de deschidere a acestor mesaje de catre utilizatori este de peste 90%, iar rata de interactiune de peste 30%.

Stii cat erau aceste rate pe e-mail marketing? Rata de deschidere a e-mailurilor este putin peste 23%, iar rata de interactiune este de doar 3.3%.

Insa si e-mailul este important. De aceea chatbot se poate conecta automat la campaniile tale de e-mail marketing prin diverse platforme ca MailChimp sau ActiveCampaign.

Mai mult decat atat, chatbot poate colecta numerele de telefon ale abonatilor si poate deschide un nou canal de comunicare: SMS marketing.

Gandeste-te cum ar fi ca printr-un singur instrument sa deschizi 3 canale de comunicare: Messenger Marketing, E-mail Marketing si SMS Marketing. Tare, nu?

Cum poti creste baza de date a potentialilor clienti prin chatbot?

Exista mai multe modalitati ca punerea unor butoane, pop-up-uri sau bannere pe site in care le prezinti o reducere vizitatorilor, sau pur si simplu printr-o campanie de Facebook Ads. Da, chatbot se integreaza usor prin campaniile de reclame pe Facebook, de aceea este un mod optim de a mari baza de date.

3. Cresterea vanzarilor

Acum ca ai deja o baza de date de prospecti in chatbot, ce a mai ramas de facut? Sa vinzi!

Da, pentru ca nu e de ajuns sa ai o baza de date pe care sa o tii pentru nimic. Trebuie sa o exploatezi, dar in asa fel incat audienta sa nu simta ca incerci sa vinzi cu orice pret.

Chatbot trebuie sa fie un mediu prietenos, un mediu in care potentialul client devine prietenul companiei tale. Iar prietenii nu vand niciodata, ci fac recomandari. Asta trebuie sa faci si tu prin chatbot.

Creeaza relatii prin conversatii interesante, expune intr-un mod placut diverse informatii despre serviciile sau produsele tale, cere "noilor tai prieteni" sa interactioneze cu tine si cu brandul tau, ofera continut valoros si vei vedea cum vanzarile tale vor creste.

Daca vrei sa vezi mai multe detalii despre cum pot fi stimulate vanzarile prin chatbot, am pregatit pentru tine un studiu de caz.

Daca ai nevoie sa vezi mai multe beneficii pe care le poate aduce chatbot citeste articolul: Messenger Marketing, unealta puternica pe care vei dori garantat sa o folosesti.

3
Messenger Marketing, unealta puternica pe care vei...

Postari Asemanatoare

 

Comentarii

Doar utilizatorii inregistrati pot adauga comentarii la articolele din site! Inregistreaza-te sau daca ai deja un cont Autentifica-te
In acest moment articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care scrie unul!