Cum să începi o campanie de social media

Cum să începi o campanie de social media

Te-ai decis că brand-ul tău trebuie să interacționeze cu publicul său într-un mod autentic și pe termen lung. Ai ales social media pentru a atinge acest obiectiv. De aici începe greul. Pentru a face asta e nevoie să construiești o campanie de social media marketing foarte bine pusă la punct.

Chiar dacă postezi lucruri interesante din compania ta în mod regulat și chiar dacă distribui conținutul tău pe canalele de social media, nu poți fi destul de sigur că asta îți va aduce succesul în ceea ce privește obiectivul tău.

Construirea unei campanii eficiente de social media nu este cea mai ușoară sarcină, mai ales dacă afacerea ta se află într-o industrie de nișă. Nu doar că trebuie să cunoști bine publicul țintă, dar trebuie să afli unde se află acesta și cum poți ajunge la el.

Nu e nevoie să te sperii pentru că noi suntem aici să îți dăm câteva sfaturi.

Mai jos, te vom trece prin fiecare pas al dezvoltării unei campanii de social media câștigătoare pentru o afacere de nișă.

1. Identifică publicul țintă

Primul pas, la fel ca în orice altă campanie de marketing, este identificarea publicului țintă. Cine ar trebui să fie mai exact audiența ta? Multe companii fac greșeala de a aborda doar din punct de vedere al beneficiilor produselor și serviciilor lor, dar nu reușesc să țină cont de provocările și nevoile audienței. Acest lucru poate duce la pierderea timpului, a resurselor și a audienței.

Iată o prezentare generală rapidă a modului în care poți crea o imagine a publicului tău:

  1. Începe prin a face unele supoziții generale despre publicul vizat pe baza experienței tale din trecut cu clienții;
  2. Fă câteva studii de piață suplimentare pentru a confirma sau corecta ipotezele stabilite la punctul a și pentru a descoperi noi oportunități de piață;
  3. Pune întrebări celor mai buni clienți ai tăi pentru a afla ce îi conduce cu adevărat la a lua o decizie de cumpărare;
  4. Odată ce ai finalizat cercetarea publicului țintă, începe să creezi o persoană ideală. Dezvoltă anumite profile pe care să le poți utiliza pentru marketingul tău de conținut.

Odată ce îți cunoști audiența și știi despre ce sunt interesați clienții tăi, vei fi capabil să rulezi o campanie eficientă pe social media.

2. Selectează cu atenție rețelele social media

Acum că știi un pic mai mult despre ceea ce vrea audiența ta, este timpul să afli unde se află aceștia în mediul online. Există foarte multe canale de social media, cu toate astea, brand-ul tău nu are timpul și resursele necesare pentru a fi prezent pe toate rețelele. De aceea este esențial să alegi strategic canalele care au cel mai mult sens pentru publicul tău țintă.

Când alegi canalele social media pentru campania ta, ia în considerare următoarele pentru fiecare canal social media:

  1. Audiența - Care dintre canale are cea mai mare audiență pentru a-ți oferi posibilitatea să maximizezi reach-ul tău?
  2. Datele demografice - Care dintre rețele are cea mai mare populație cu aceleași date demografice ca publicul tău țintă?
  3. Caracteristici - Care dintre canale are acele caracteristici care îți poate pune brand-ul în evidență?
  4. Activitatea - Care dintre rețele are cea mai activă bază de utilizatori? Cum arată activitatea și interacțiunea acestora?

3. Dezvoltă obiective specifice pentru campania ta

Înainte de a începe să rulezi campania ta de social media, trebuie să te decizi care sunt obiectivele tale pentru această campanie. Ia în considerare compatibilitatea obiectivelor din social media cu obiectivele generale ale brand-ului tău.

Uite câteva obiective specifice: mai mult trafic pe site, generarea de noi clienți, vânzarea unui produs specific, creșterea conștientizării brand-ului, îmbunătățirea comunicării cu clienții, construirea autorității brand-ului.

La fel ca oricare alte obiective pe care ți le propui și cele pentru o campanie social media trebuie să fie SMART.

Trebuie să ții minte că tipul tău de conținut trebuie să varieze în funcție de obiectivele propuse. De exemplu, dacă încerci să obții trafic pe site-ul tău, CTA-ul va fi diferit față de atunci când încerci să obții conversii. Ține cont de obiectivele tale atunci când alegi tipul de tactici de promovare, precum și tipul de conținut pe care îl vei crea pentru fiecare campanie.

4. Decide-te asupra tacticii de promovare pentru fiecare canal

Fiecare canal are diferite practici care trebuie luate în considerare. Este bine să respecți regulile fiecărei rețea, doar așa poți să maximizezi rezultatele.

După ce te-ai decis ce platforme să utilizezi, vei dispune de o înțelegere mai bună a modului în care poți promova conținutul campaniei tale pe fiecare canal. Unele rețele au caracteristici unice care îți vor permite să publici diferite tipuri de conținut care funcționează doar acolo.

De exemplu, Facebook și Instagram au opțiuni pentru a face clipuri live.

Nu uita că poți beneficia de avantajele aduse de reclamele plătite pe fiecare dintre aceste rețele.

Deși conținutul organic poate contribui mult la construirea relațiilor cu publicul, publicitatea plătită te poate ajuta să îți extinzi aria de acoperire.

5. Crează un calendar al conținutului

Dacă ai stabilit toate punctele de mai sus, este timpul să treci la pasul următor, acela al creării și programării postărilor.

Tipurile de conținut pe care le creezi pentru campania ta social media vor diferi în funcție de obiectivele tale. Uite câteva tipuri de conținut pe care le poți include în calendarul tău editorial: articolele pe blog, ebook-uri, postări text, imagini, clipuri video, landing page-uri.

După ce ai creat mai multe astfel de postări, este timpul să le organizezi în timp. De asta ai nevoie de un calendar care să includă:

  1. Tema sau titlul
  2. Descrierea
  3. Tipul conținutului
  4. Autorul
  5. Data creării
  6. Data postării
  7. Detaliile promoționale
  8. Alte informații importante

Ține acest calendar într-un loc în care toți membrii echipei pot avea acces. Noi îți recomandăm să folosești Google Drive. Este imporant ca fiecare membru al echipei să poată încărca progresul său sau să facă anumite observații.

6. Crează conținut vizual și scris

Acum că știi de ce conținut ai nevoie pentru a-ți alimenta campania social media, este timpul să-l creezi. Dacă externalizezi conțintulul unei agenții sau unei persoane din afara firmei, asigură-te că le dai instrucțiuni specifice cu privire la ce dorești să exprime conținutul și așteaptă schițele propuse de aceștia.

Chiar dacă ești tu cel responsabil pentru conținut sau dacă o agenție face asta, pentru a crea acest conținut ține cont de următoarele:

  1. Conținutul corespunde brand-ului - Deși mulți oameni pot scrie sau crea conținut vizual, conținutul ar trebui să fie în concordanță cu ceea ce dorește brand-ul să exprime. Crearea unor linii directoare specifice brand-ului poate ajuta la îndrumarea acestui proces.
  2. Include un CTA - Îndemnul la acțiune trebuie setat în funcție de obiectiv și nu trebuie să lipsească din postări.
  3. Găsește modalități pentru a recicla conținutul - Folosirea conținutului cu impact mare de mai multe ori este benefică, însă trebuie gestionată cu grijă pentru a nu plictisi audiența.

7. Programează postările lunar

Odată ce conținutul este creat, este timpul să îl programezi în funcție de cronologia pe care o arată calendarul tău.

Statisticile arată anumite intervale orare și anumite zile din săptămână în care sunt activi cei ma mulți utilizatori, însă noi credem că e mai mult decât statistică, de aceea te invit să citești articolul: Când postez pe Social Media?

8. Monitorizează și răspunde la interacțiuni

Nu poți crea o campanie de social media și să uiți de ea. Trebuie să monitorizezi ceea ce merge și ceea ce nu merge. Trebuie să răspunzi audienței tale și să oferi cât de multă valoare poți.

Este indicat să creezi statistici cu privire la interacțiunile cu postările tale pentru a putea să treci la punctul 9.

9. Ajustează tactica dacă e necesar

E posibil să nu meargă toate postările tale, de aceea e bine ca pe baza statisticilor create la punctul 8 să îți ajustezi tactica, postările, CTA-urile, design-ul postărilor. Menține linia cu postările care merg cel mai bine și crează mai mult din acest conținut.

10. Analizează rezultatele și ajustează campaniile viitoare

Analizează toate rezultatele obținute din campanie și crează următoarea strategie pe baza acestor analize. Maximizează rezultatele prin această tactică.

Tot ce trebuie să știi pentru a începe o campanie social media este scris mai sus. Pentru mai multe informații, urmărește-ne blog-ul.

2
Instagram #Hashtag 2019
5 aplicații pentru un story bun

Postari Asemanatoare

 

Comentarii

Doar utilizatorii inregistrati pot adauga comentarii la articolele din site! Inregistreaza-te sau daca ai deja un cont Autentifica-te
In acest moment articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care scrie unul!

Pentru a va oferi cea mai buna experienta online acest site utilizeaza cookie-uri.

Prin utilizarea site-ului nostru, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor noastre.

Despre Cookie Sunt de acord