Ca orice lucru ultra folosit in social media, hashtag-urile au ajuns sa fie folosite in cele mai gresite moduri. Pentru ca desi majoritatea le tastam, putini stiu de ce (sau cand) le folosim. Ar trebui ca inainte sa folosesti ceva ce ai vazut la altii, sa investesti putin timp in a afla cate ceva despre acel lucru, nu? Ei bine, pentru ca #numaipotcuele, azi va spun #cumsa (nu) folosesti hashtag-urile.
Hashtag-ul este o eticheta. Care creaza un link catre toate postarile din categoria respectiva. Ii ajuta pe cei interesati de un anumit subiect, sa gaseasca rapid continut legat de el. Sau sa urmareasca un anumit brand. Sau chiar un eveniment. Colecteaza si organizeaza informatia. Si creaza o comunitate.
Business hashtag - permite companiilor sa urmareasca performanta promotiilor sau evenimentelor pe care le-au etichetat cu un hashtag. Sau chiar sa urmareasca ce se discuta despre companie in social media, folosind ca hashtag numele brandului.
Funny hashtag - adauga unui status o concluzie sau o nota haioasa. Sau ironica. Putin probabil ca hastag-ul meu de mai sus #numaipotcuele sa creeze un trend sau sa fie urmarit de cineva in social media.
Daca nu dati share la acest articol ma supar #glumesc
Si acum abuzul - hashtag-urile folosite doar pentru ca nu stiai ce sa scrii la o poza urcata pe net sau pentru like-uri. Nu au nici un obiectiv si de multe ori sunt scrise si gresit.
Se foloseste pe toate platformele sociale, insa cu scopuri diferite. Cred ca una din marile provocari din social media este sa invatam sa nu confundam platformele. Daca pe Instagram e de preferat sa pui hashtag unei poze urcate, pentru ca face parte dintr-o categorie, pe Google+ trebuie sa ai grija ca hashtag-ul sa fie si relevant. Pe Twitter hashtag-urile au impact bun, doar daca sunt folosite cu masura. Iar pe Facebook, sunt folosite cel mai abuziv. De cele mai multe ori "cersesc" atentie si like-uri. Si din pacate, sunt scrise gresit, haotic si doar pentru ca #AstaInseamnaSaFiiMafiot, nu?
Concluzia?
Un hastag bun este memorabil si relevant. Sau haios si creaza discutii si reactii. Oricum l-ai folosi, gandeste-te ca principiul calitatii primeaza si aici. Si ca sa intelegeti cum ar fi sa folosim hashtag-uri in realitate, la fel cum le folosim pe net, vedeti acest filmulet din seria #MarketingWithaSmile
By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://www.site4all.ro/