De ce ne măsurăm pulsul?

cum-se-masoara-pulsul

Cum ne măsurăm pulsul?

Măsurarea bătăilor inimii este una dintre cele mai simple și mai ușoare căi de a ne evalua sănătatea.

Ce înseamnă măsurarea pulsului?

In primul rând, identificarea arterei, localizarea pulsului prin compresia arterei pe os sau pe tendon. Se plasează două degete ale mâinii (arătătorul și degetul mijlociu) pe încheietura celeilalte mâini pe fața internă laterală.

Când simțiți mișcările pulsatile măsurați bătăile în timp de 60 de secunde sau timp de 30 de secunde și dublați apoi numărul impulsurilor. Măsurarea pulsului reprezintă, în esență, identificarea mișcărilor ritmice ale arterelor, cauzate de contracțiile inimii.

Ritmul cardiac în repaus este definit atunci când inima pompează cea mai redusă cantitate de sânge de care ar avea nevoie deoarece nu se efectuează activitate fizică. Ritmul cardiac în repaus este influențat de o serie de mai mulți factori.

Copiii au un ritm cardiac mai rapid, deoarece organismul lor se dezvoltă și necesită mai mult sânge pentru a ajunge la țesuturi.

Femeile au, de asemenea, în medie, mai multe mișcări pulsatile decât bărbații.

În general, oamenii înalți tind să aibă mai multe ritmuri cardiace față de cele scunde.

Alți factori care pot scadea ritmul cardiac sunt lipsa exercițiilor fizice, stilul de viață sedentar, fumatul, consumul crescut de cafeină, sucurile bogate în îndulcitori, stresul, administrarea de hormoni și medicamente (de exemplu antihipertensive, antidepresive).

Ritmul cardiac de repaus nu este doar un indicator al capacității fizice reduse, ci și un factor de risc independent care cauzează decese datorate bolilor cardiace sau morții premature.

Un studiu realizat în 2013 (Heart Journal) pe un segment de 3.000 de bărbați timp de 16 ani a arătat că frecvența cardiacă crescută este asociată cu o activitate fizică redusă, hipertensiune, obezitate și o creștere a acizilor grași circulanți în sânge.

Cu cât ritmul cardiac crește, cu atât se mărește și riscul de deces prematur. Astfel, dacă se situează între 81-90 bătăi/min, cotele de deces se dublează, iar dacă sunt > 90 bătăi/min, acestea se triplează.

Măsurarea pulsului este necesară și trebuie efectuată de câteva ori pe săptămână. Informați-vă medicul dacă apare orice schimbare.

  • Nu măsurați pulsul 1-2 ore după activități fizice sau după o situație stresantă.
  • Așteptați până la o oră după consumul de cofeină.
  • Asociația Americană de Cardiologie (American Heart Association, AHA) recomandă ca măsurarea ritmului cardiac să se facă dimineața devreme, la trezire și înainte de ridicarea din pat.
  • Intensificați activitatea fizică, chiar și un exercițiu aerobic ușor este benefic pentru vasele sanguine.
  • Opriți fumatul - este factorul principal al degradării sănătății noastre.
  • Asigurați-vă că dieta dumneavoastră conține alimente bogate în acizi grași Omega 3 (pește, nuci, seminte de in, etc.) care joacă un rol important atât în structurile celulare cât și ca agenți anti-inflamatori.
3
Apa: hidratarea corectă a organismului

Postari Asemanatoare

 

Comentarii

Doar utilizatorii inregistrati pot adauga comentarii la articolele din site! Inregistreaza-te sau daca ai deja un cont Autentifica-te
In acest moment articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care scrie unul!

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://www.site4all.ro/