Platforma Q & A

Ai nevoie de raspunsuri la intrebarile tale? Incurajam oamenii sa impartaseasca si sa creasca cunostintele celoralalti. In aceasta sectiune oricine poate sa scrie o intrebare despre orice subiect, sa citeasca raspunsuri de calitate, personalizate si relevante si sa-si impartaseasca propriile pareri cu ceilalti.
  1. Utilizator anonim
  2. Contabilitate & Fiscalitate
  3. Duminică, 08 Septembrie 2019
  4.  Aboneaza-te prin email
Ce obligație declarativă există pentru casa de marcat electronică?
Evalueaza aceasta postare:
Comentarii
Nu au fost adaugate comentarii.
Raspuns acceptat
Alina Potorac
Administrator Firma
Raspuns acceptat In asteptarea moderarii
0
Voturi
Anuleaza
Entitatea care este dotată cu casă de marcat electronică are obligația de a depune declarația A4200 până cel mai târziu în data de 20 a lunii următoare perioadei de raportare în care aparatele de marcat electronice fiscale au fost utilizate. Pentru a putea depune declarația este necesare exportarea unei colecții de fișiere XML, reprezentând fiecare o zi fiscala, precum si un XML rezumat al perioadei numit in continuare opis (sau registru), toate produse de o casa de marcat (AMEF) și semnate cu certificatul acesteia. În cazul în care casa de marcat nu a fost utilizată întreagă lună, atunci există obligația de a depune ”Declarația privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate”.

În concluzie, cei care au case de marcat electronice vor avea obligația să furnizeze lunar până la data de 20 a lunii următoare aceste fișiere XML în vederea depunerii declarației de către persoana care deține o semnătură electronică. Nu există niciunde o prevedere expresă prin care să se menționeze că această este obligația îi revine contabilului/prestatorului de servicii contabile, însă acest serviciu poate fi oferit de către acesta dacă deține o semnătură electronică.
Comentarii
Nu au fost adaugate comentarii.


There are replies in this post but you are not allowed to view the replies from this post.